امام جمعه «مهریز»:

شورای نگهبان نبض نظام جمهوری اسلامی و ضامن اسلامی بودن کشور است

حجت‌الاسلام «محی‌الدینی» گفت: ضامن اسلامی ماندن و اسلامی بودن کشور، شورای نگهبان است و شورای نگهبان نبض نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۴۶۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵ - 16July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «عبدالرضا محی‌‌الدینی» امام جمعه شهرستان «مهریز» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین (ع) در رابطه با قسم خوردن به نام جلاله خدا اظهار داشت: امام علی (ع) در سفارش و نصیحتی به «حارث» می فرماید: بپرهیز از اینکه زیاد نام خدا را در قسم و سوگند‌ها بیاوری، یعنی قسم نخور در حرف زدن، در زندگی، در کار، بپرهیز از اینکه مرتب نام خدا را بیاوری. مگر یک جایی که ضروری باشد، لازم باشد، که انسان قسم بخورد، در محکمه یا در مقابل قاضی نیاز به قسم باشد، اینجا ضروری است، اما در وقت عادی به طور طبیعی می‌فرماید که پرهیز!

وی با اشاره به اینکه اهل تقوا ثروتمندان عالم هستند افزود: تقوای الهی داشته باشید.

محی الدینی با اشاره به روز بهزیستی و تامین اجتماعی ادامه داد: بهزیستی سازمان با ارزشی هستند که در خدمت جامعه مخصوصاً قشر محروم جامعه هستند، بهزیستی یک سازمان فرهنگی، اجتماعی و امدادی است که به منظور گسترش رحمت الهی در جامعه، حفظ ارزش‌ها و کرامات والای انسانی مجموعه خدماتی را ارائه می‌دهد، هم آبروی افراد را حفظ می‌کند و هم در خدمت عزیزان است، خیریه‌ها، مجموعه‌های سالمندان یا در منازل افرادی هستند که محروم هستند از نعمت‌های الهی و این سازمان به افراد خدمت می کند و باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

حوزه‌های علمیه خود را مدیون تعالیم و مجاهدت‌های ارزشمند امام باقر(ع) و امام صادق (ع) می دانند

رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به شهادت امام باقر (علیه السلام) پنجمین امام شیعیان گفت: تلاش، مبارزه و مجاهدت خستگی‌ناپذیر این امام یک الگوی کامل بود. امام باقر و امام صادق (ع) جهت گسترش فرهنگ تشیع خدمت کردند و شیعه ناب را معرفی کردند.

وی افزود: امام باقر و صادق (ع) تلاش کردند و شاگردان زیادی را تربیت کردند، حدود چهار هزار شاگرد تربیت شده مکتب امام باقر (ع) و امام صادق (ع) هستند، مکتب فقهی شیعه را امام باقر (علیه السلام) بنا نهادند که مبارزه با تحریف معارف و احکام اسلامی، تبلیغ و بیان احکام دین و تفسیر قرآن به شیوه فقه و بینش شیعی از جمله اقدامات این امامان بود که امروز شیعه و فقهای اسلام و حوزه‌های علمیه خود را مدیون تعالیم و مجاهدت‌های ارزشمند آن امام می‌دانند.

امام جمعه مهریز با اشاره به بهره مندی از برکات روز «عرفه» گفت: دعا و استغاثه در این روز را به خصوص برای ریشه‌کن کردن ویروس کرونا که آسایش و آرامش مردم را سلب کرده است فراموش نکنیم.

سیرک رسانه‌ای منافقین با بازیگری مقامات غربی

وی افزود: سیرک رسانه‌ای منافقین با بازیگری مقامات غربی که اخیرا به طور مجازی کنفرانس‌هایی برگزار کردند با شرکت سیاستمداران ضد ایرانی از آمریکا و اروپا آمدند و جمع شدند و در خبر‌ها شاهد بودیم که این نشست‌ها یک تلنگری برای بعضی از افراد بود، که آمریکا، اروپا خیرخواه کشور ما نیستند و اگر خیرخواه بودند هر روز با این منافقی که ۱۷ هزار عزیز ما را به شهادت رساندند، نبودند. کسانی که دستشان به خون شهدای ما آلوده است، با این‌ها جلسه گذاشتند و از آن‌ها حمایت کردند. کار اروپا و آمریکاست که نباید به آن‌ها خوش بین و خوش باور باشید و انفعال داشته باشید نسبت به وعده‌هایی که می‌دهند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) افزود: ضامن اسلامی ماندن و اسلامی بودن کشور، شورای نگهبان است و شورای نگهبان نبض نظام جمهوری اسلامی است.

شورای نگهبان مانع منحرف شدن نظام اسلامی است

وی بیان کرد: شورای نگهبان مانع خارج شدن کشور از خط دین و قانون اساسی است و مانع منحرف شدن نظام اسلامی می شود.

محی الدینی با بیان اینکه این نهاد پیوسته مورد تهاجم و سمپاشی دشمنان قرار می گیرد، ادامه داد: بعضی از افراد در داخل کشور هرکجا شورای نگهبان از آنها طرفداری کرده، عملکرد آن را خوب توصیف کرده‌اند و هر کجا در مقابل دست اندازی‌های آنها ایستاده، عملکرد آن را بد توصیف کرده‌اند.

وی ادامه داد: بعضی افراد به علت تأیید نشدن از سوی شورای نگهبان، صلاحیت این شورا را رد می‌کنند این در حالی است که همین افراد در سال‌های گذشته که مورد تأیید واقع شده بودند، چنین گلایه‌هایی را مطرح نمی‌کردند بنابراین این افراد امروز هم حق ندارند به این نهاد که نبض نظام جمهوری اسلامی است، خرده بگیرند.

محی الدینی عنوان کرد: در همه کشورها این شورا تحت عنوان‌های مختلف برای حفظ امنیت و ثبات کشورها وجود دارد و در واقع این شورا یک فیلتر برای کسب منصب‌های مختلف است.

امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه وظیفه شورای نگهبان صیانت از اسلامیت و نظامیت جمهوری اسلامی است، بیان کرد: البته قبول داریم که انتقادها و ضعف‌هایی وجود دارد اما اصل و ماهیت شورای نگهبان نباید زیر سئوال برود.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیرخم اظهار داشت: از عید قربان تا غدیر به عید ولایت معروف است و باید خودمان را با ولایت در این روزها منطبق و به خاطر این اعیاد شادمانی کنیم.

محی الدینی تأکید کرد: این اعیاد به شیعیان درس تکلیف محوری می‌دهد و راه و روش زندگی را مشخص می‌کند.

نشست دروغین سیاستمداران آمریکایی و اروپایی

امام جمعه مهریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دروغ پردازی‌های مقامات آمریکایی یادآور شد: سیاستمداران آمریکایی و اروپایی نشست‌هایی دروغین برگزار کردند که این اقدامات اینها باید تلنگری برای مسئولان باشد و بدانند که نباید به اینها اعتماد داشت و به آنها خوش بین بود.

وی تصریح کرد: برخی از مسئولان در کشور ما خود را به خواب خرگوشی زده اند که اکنون دیگر زمان بیدار شدن است.

محی الدینی از رئیس جمهور منتخب نیز خواست: کابینه ای را برای خود برگزید که کاربلد، فساد ستیز، کارآمد، جوان گرا و دشمن ستیز باشند. انتخاب کابینه متدین، متخصص و مومن به کار و جهاد، نقش مهمی در حل مشکلات دارد.

وی ادامه داد: تمامی گروه‌های سیاسی باید بدون سهم‌خواهی از رییس‌جمهوری منتحب برای گزینش افراد مجرب و فعال در بخش‌های مختلف وی را یاری دهند.

امام‌جمعه مهریز اظهار کرد: تشکیل کابینه انقلابی با روحیه جهادی جزو مطالبات مردم از رییس‌جمهوری منتخب است که تحقق آن موجب تعالی کشور و شکست اهداف استکبارجهانی است. 

محی‌الدینی بیان کرد: رییس‌جمهوری منتخب باید تمامی تلاش خود را صرف انتخاب بهترین افراد برای مبارزه با فساد و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کند.

حمایت آمریکا و اروپا از گروهک تروریستی منافقین

وی تصریح کرد: حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی و تصمیم درست در قبال توطئه‌‍های روانی و تبلیغاتی و تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن جزو وظایف مهم رییس‌جمهوری است.

محی‌الدینی گفت: حمایت آمریکا و اروپا از گروهک تروریستی منافقین بار دیگر چهره دروغین استکبارجهانی را در نظر ملت قهرمان و جهانیان نشان داد.

وی افزود: توطئه‌های روانی و فرهنگی در کنار جنگ اقتصادی دشمنان علیه ملت و کشور ما ادامه دارد و باید همه با بصیرت و ولایتمداری برای گذر از دسیسه‌ها هوشیار باشیم.

محی‌الدینی بیان کرد: رمز و راز عزت مومن و سعادت دنیا و آخرت در  گروه شناخت و حرکت در مسیر اسلام، قرآن و ائمه اطهار (ع) است و باید قدر لحظات نورانی نیایش روز عرفه را دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها