رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا:

پلیس آگاهی دانش‌محور و امنیت‌بخش است

حجت‌الاسلام ادیانی خدمات مجاهدانه کارآگاهان در کشف به‌موقع جرایم را تسکین‌دهنده آلام قربانیان جرایم دانست و بر ضرورت افزایش احساس امنیت در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۴۶۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ - 17July 2021

پلیس آگاهی؛ دانش محور و امنیت بخشبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید علیرضا ادیانی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در جمع رؤسا و مدیران پلیس آگاهی ناجا با اشاره به رویکرد تخصصی و حرفه‌ای پلیس، اظهار داشت: به جرأت می‌توان گفت نیروی انتظامی جزء معدود دستگاه‌های کشور است که از بیشترین تنوع ماموریتی و گستردگی وظایف برخوردار است.

وی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان سعی دارند تا ملت‌ها را بی هویت کرده و از این طریق بر آن‌ها تسلط پیدا کنند، می‌توان کار‌هایی در نیروی انتظامی و به ویژه پلیس آگاهی انجام داد تا کارکرد‌ها و اثربخشی فعالیت‌ها از طریق انجام کار‌های جهادی و حذف تشریفات اداری افزایش یافته و بین پلیس و مردم ارتباط مستقیمی برقرار شود.

حجت الاسلام ادیانی با بیان اینکه پلیس آگاهی از طریق کشف به موقع جرایم و تسکین آلام قربانیان جرم و خانواده آنان، پیشگام خدمت رسانی و برخورد حکیمانه با مردم می‌باشد، افزود: البته اطلاع رسانی به موقع و دقیق اقدامات از جمله شناسایی و دستگیری مجرمان نیز می‌بایست مورد توجه قرار گرفته تا از این طریق، احساس امنیت در جامعه که از خود امنیت نیز بالاتر است، افزایش یافته و مردم متوجه شوند که پلیس به دنبال کشف پرونده آن‌ها خواهد بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تصریح کرد: اگرچه همه پلیس‌ها نیازمند تخصص هستند؛ اما پلیس آگاهی به دلیل آن که مبتنی بر آگاهی و دانش است؛ می‌بایست ترتیبی اتخاذ کند تا کسی بدون تخصص وارد آن مجموعه نشده و حتما در مراحل جذب کارکنان، طی دوره آموزشی و به کارگیری آنان در واحد‌های اجرایی نقش ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: همه ما می‌دانیم که ماموریت‌های مهمی به کارآگاهان پلیس آگاهی محول شده و به دلیل سختی کار و ارتباط مستقیم با جرم و جنایت، لازم است کارکنان و خانواده آنان بیشتر مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌های صیانتی مناسبی برای آنان تدوین و تهیه شود.

در ابتدای این دیدار، سردار قنبری، رئیس پلیس آگاهی ناجا گزارشی از عملکرد و اقدامات آن پلیس در کشف جرایم و برنامه‌های پیش رو در هوشمندسازی، اصلاح فرآیندها، آموزش حرفه‌ای کارآگاهان، کاهش زمان کشف تا وقوع جرایم، کنترل مجرمان، برگزاری اتاق‌های فکر، تعیین سهم سازمان‌ها در وقوع جرم و... ارائه کرد.

همچنین، حجت الاسلام ادیانی در پایان با اهدای لوح تقدیر به سردار قنبری از اهتمام ویژه وی در ترویج مسائل دینی و عقیدتی در فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان و پلیس آگاهی ناجا قدردانی به عمل آورد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار