رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا:

تربیت پلیس در تراز انقلاب اسلامی رسالت اصلی دانشگاه علوم انتظامی امین است

حجت‌الاسلام ادیانی گفت: رسالت ذاتی و اصلی دانشگاه علوم انتظامی امین، تربیت پلیس در تراز انقلاب اسلامی و جامعه قرآنی است.
کد خبر: ۴۷۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸ - 07September 2021

تربیت پلیس در تراز انقلاب اسلامی رسالت اصلی دانشگاه علوم انتظامی امینبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، نشست تحلیل و بررسی برنامه‌های عقیدتی سیاسی دانشگاه علوم انتظامی امین با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام ادیانی با تاکید بر اینکه رسالت ذاتی و اصلی دانشگاه علوم انتظامی امین، تربیت پلیس در تراز انقلاب اسلامی و جامعه قرآنی است، به فرمایشی از امام راحل (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان می‌فرمایند: دانشگاه مبداء تحولات است از اینرو اساتید و مربیان دانشگاه باید جریان انقلابی و اسلامی را در میان دانشجویان رواج و تقویت کنند.

وی ادامه داد: باید منبع اصلی تمام آموزش‌های دانشگاه بر مبنای قرآن و معارف ناب اهل بیت (ع) باشد از این رو باید به قرآن مراجعه کرد و به تعبیر امام علی (ع) از قرآن باید هدایت را طلب کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تصریح کرد: همه برنامه‌ها و فعالیت‌های عقیدتی سیاسی باید به ساختن انسان منتهی شود، یعنی فرد بایستی به رشد و کمال برسد و پلیسی با روحیه انقلابی و جهادی تربیت شود.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی گفت: امام خامنه‌ای بر مسئله تربیت اخلاقی بسیار تأکید دارند از این رو پلیس بایستی تربیت اخلاقی، سیاسی، بصیرتی و اعتقادی شود.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی به منزله فرزندان ما هستند و باید همه همت مسئولان دانشگاه این باشد که جوانان و دانشجویان، نفس‌شان صیقل پیدا کند و نورانی شود؛ اگر قرار است نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی اثرگذار عمل کند اول باید تمام عناصر و فرماندهان، مسئولان و کارکنان خودساخته شوند یعنی خودسازی معنوی و درونی، بعد در جامعه هم اثرگذار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی خاطرنشان کرد: بحمدالله اقدامات خوب و ارزشمندی در این زمینه در ناجا انجام گرفته و رضایت عمومی مردم از ناجا را به همراه داشته است؛ خودسازی معنوی آحاد کارکنان جزء اولویت‌های سازمان عقیدتی سیاسی است.

وی ادامه داد: اساتید و مربیان دانشگاه باید اول خود سرشار از معرفت دینی باشند تا بتوانند دانشجویان را معنوی، دینی و انقلابی بار بیاورند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تصریح کرد: اجرای طرح ولایت اساتید و دانشجویان از ابتکارات سازمان عقیدتی سیاسی در دانشگاه است از این رو ارتباط معنوی شورای سازمان عقیدتی سیاسی با دانشجویان باید مستمر و دائمی و اثربخش باشد.

وی خاطر نشان کرد: باید باور کنیم که اسلام برای همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان برنامه دقیق و حساب شده دارد، چراکه دستورات اسلام، بر طبق فطرت و گرایش‌های فطری انسان است که در قرآن و کلام معصومین (ع) بیان شده است؛ مأموریت عقیدتی سیاسی نشر این معارف ناب در بین دانشجویان است و باید جان و دل دانشجو با این معارف ناب و خالص سیراب شود.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی عنوان کرد: اگر دانشگاه به رسالت خود درست عمل کند، نه تنها آینده نیروی انتظامی، بلکه نظام اسلامی تضمین خواهد شد، هم اساتید و مربیان و هم دانشجویان دانشگاه باید با مجموعه آثار امام (ره)، امام خامنه‌ای، شهید مطهری و علامه مصباح یزدی (ره) آشنا شوند تا فهم درستی از اسلام و مبانی دین داشته باشند که یکی از برنامه‌های سازمان عقیدتی سیاسی ناجا نیز پذیرش دانشجو با هدف آشنایی با اندیشه‌های این بزرگان در آینده‌ای نزدیک است. 

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار