مراسم عزاداری ایرانیان در کربلا برگزار می‌شود

مراسم عزاداری موکب محبان علی بن ابیطالب همزمان با ایام مسلمیه و شب شهادت امام باقر (ع) در کربلا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۶۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ - 17July 2021

مراسم عزاداری ایرانیان در کربلا برگزار می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، موکب محبان علی بن ابیطالب یکی از موکب‌های ایرانی است که هر هفته در حرم امام حسین (ع) شب‌های جمعه مراسم عزاداری برگزار می‌کند و در ایام کرونا نیز هر هفته در بین‌الحرمین میزبان عاشقان حسینی بوده است. فریدون کریم‌پور نیز پای ثابت این موکب است و هر شب جمعه در جوار حرم سیدالشهدا (ع) به مداحی می‌پردازد.

امسال با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که در اعزام زائران به عتبات وجود دارد، مشتاقان زیارت امام حسین (ع) باید در ایام عرفه از دور به ارباب سلام دهند و زائر حسینی شوند. چرا که با توجه به پیگیری‌های سازمان حج و زیارت هنوز امکان تشرف زائران به عتبات فراهم نشده است.

با این وجود موکب محبان علی بن ابیطالب در کربلا همزمان با ایام مسلمیه از امشب به مدت ۵ شب مراسمی با حضور مداحان و وعاظ برگزار می‌کند، به طوری که در این ایام، حجج‌الاسلام ناصر رفیعی، حامدرضا معاونیان، مهدی حسن آبادی و جواد نوری به سخنرانی می‌پردازند.

همچنین محمدرضا طاهری، نریمان پناهی، سید امیر حسینی، مهدی سروری، سید محمود علوی، محمد فصولی، محمد کمیل، حسین طاهری، محمدرضا ناصری، حسن عطایی، سید مهدی حسینی، مهدی علی اکبری، محمد نادری و فریدون کریم‌پور از امشب ۲۶ تیرماه همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) تا چهارشنبه ۳۰ تیرماه مصادف با عید قربان در بین‌الحرمین به برگزاری مراسم خواهند پرداخت.

 مراسم ایام مسلمیه و شب شهادت امام باقر (ع) از امشب ساعت ۲۱ در خیمه‌گاه حسینی برگزار می‌شود و افراد ساکن کربلا می‌توانند با حضور در خیمه‌گاه از این مراسم بهره‌مند شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار