مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد (ع) استان البرز:

خروج آمریکایی‌ها از منطقه از برکات خون شهید سلیمانی‌هاست

حجت‌الاسلام «اسکندری» گفت: خروج آمریکایی‌ها از منطقه، چالش‌هایی که دشمنان در منطقه با آن‌ها مواجه بودند و حضور پرشور مردم در انتخابات با وجود هجمه‌های بسیار و معضلات اقتصادی در کشور از برکات خون شهید سلیمانی‌هاست.
کد خبر: ۴۶۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴ - 18July 2021

خروج آمریکایی‌ها از منطقه از برکات خون شهید سلیمانی‌هاستحجت‌الاسلام «حمید اسکندری» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد (ع) استان البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی‌بر اینکه اجر و پاداشی که شهادت برخی از شهدا نصیب آن‌ها می‌کند، با شهدای دیگر متفاوت است، اظهار داشت: تعبیر این کلام امام خامنه‌ای این است که روایت مذکور حتماً شامل حال شهدای مدافع حرم نیز می‌شود.

وی ادامه داد: آنان که برای دفاع از کیان اسلام و سرزمین‌های اسلامی و نیز دفاع از ناموس و شرف، غیرت و انسانیت جنگیدند و در سرزمینی دیگر، غریبانه به شهادت رسیدند و سر بر دامان حضرت اباعبدالله (ع) گذاشتند، قطعاً نزد خداوند از اجر زیادی برخوردارند؛ زیرا آن‌ها شهدای بین‌المللی هستند. خداوند به واسطه غربت و نجابت شهدا، در برزخ دست آن‌ها را باز می‌گذارد تا بهتر و بیشتر بتوانند مشکلات مسلمانان دنیا و مؤمنین و مؤمنات را حل کنند.

حجت‌الاسلام «اسکندری» سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را سرور شهدای مدافع حرم دانست و بیان داشت: به‌خوبی می‌دانیم که خروج آمریکایی‌ها از منطقه، چالش‌هایی که دشمنان در منطقه با آن‌ها مواجه بودند و حضور پرشور مردم در انتخابات با وجود هجمه‌های بسیار و معضلات اقتصادی در کشور، از برکات خون شهید سلیمانی‌هاست.

وی اذعان داشت: درسی که می‌توان از ایام شهادت و وفات ائمه اطهار (ع) گرفت، این است که نباید بر گریه و زاری بسنده کرد؛ بلکه باید سیره و سبک زندگی این بزرگواران را سرلوحه زندگی قرار داد تا نور وجودشان، چراغ راه هدایت ما باشد. حضرت باقرالعلوم (ع) در صحنه انتقال مفاهیم دینی به جامعه بسیار فعال بودند و در کنار بیان مصیبت‌ها، رنج‌ها و مشقت‌های وارده بر آل‌الله در زمان اسارت، مفاهیم کربلا و دلایل و چگونگی واقعه عاشورا را به‌خوبی برای مردم تبیین کردند.

حجت‌الاسلام اسکندری بیان داشت: همه این موارد به این منظور بود که دین اسلام که از پیامبر اکرم (ص) به ما رسیده حفظ شود و به‌صورت گسترده در جهان نشر پیدا کند و این مهم، وظیفه کسانی است که دل در گرو محبت اهل بیت (ع) دارند. ما نیز وظیفه داریم حلقه مفقوده نباشیم و مفاهیم اسلامی، دینی و انقلابی را به نسل امروز منتقل کنیم.

وی ادامه داد: باید جوانان امروز را به وقایع گذشته متصل کنیم و به گوش آن‌ها برسانیم که ائمه اطهار (ع) چه خون‌دل‌ها خوردند و چه گل‌هایی پرپر شدند تا عزت، آبرو، اقتدار و امنیت این کشور حفظ و دست دشمنان از آن کوتاه شود. جوانان امروز جامعه باید با توجه به تأکیدات امامین انقلاب در زمینه جهاد علمی که نیاز امروز جامعه است، با تبعیت از امام پنجم شیعیان، اهداف روشنی را برای آینده کشور ترسیم کنند و به خواسته‌های به‌حق خود برسند.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد (ع) استان البرز تأکید کرد: این موضوع باید آویزه گوش همه ما باشد که امروز، فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، صحنه نبرد ماست و باید تلاش کنیم با حضور فعال در صحنه‌های نبرد، به اهدافی که اسلام و انقلاب تبیین کرده است، دست یابیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار