مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

تهیه بیش از ۱۷۲ مقاله برای دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی

سرهنگ «کریمی» گفت: در بعد علمی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی، بیش از ۱۷۲ مقاله تهیه شده و اعتقاد داریم یکی از ماندگارترین و تاثیرگذارترین اقدامات در حوزه دفاع مقدس، پژوهش است که در دانشنامه به آن پرداخته می‌شود.
کد خبر: ۴۶۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ - 18July 2021

تهیه بیش از ۱۷۲ مقاله برای دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزیبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی، عصر امروز (یک‌شنبه) در جلسه ستاد تدوین دانشنامه دفاع مقدس شهرستان «آشتیان» که با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه شهرستان، پیشکسوتان و جمعی از اعضای ستاد دانشنامه دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ضرورت‌های مهم امروز جامعه گفتمان‌سازی در حوزه دفاع مقدس است که اگر به درستی انجام شود، قطعا در راستای به کارگیری فرهنگ دفاع مقدس برای رفع مشکلات جامعه کارساز و راهگشا خواهد بود.

وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس نسخه شفابخش در همه شرایط و مقاطع پیش روی ماست و امروز برای احیای این فرهنگ ارزشمند، نیازمند جریان‌سازی و گفتمان‌سازی هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه دفاع مقدس، تبدیل تجربیات دفاع مقدس به نظریه‌های علمی و کاربردی است که بخشی از اهداف دانشنامه دفاع مقدس تحقق این مسئله مهم است و اساتید دانشگاهی با کمک پیشکسوتان با تهیه مقالات علمی، این مهم را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: در بعد علمی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی، بیش از ۱۷۲ مقاله تهیه شده و اعتقاد داریم یکی از ماندگارترین و تاثیرگذارترین اقدامات در حوزه دفاع مقدس، پژوهش است که در دانشنامه به آن پرداخته می‌شود.

کریمی بیان کرد: ما به‌عنوان یک کشوری که می‌خواهیم استقلال همه‌جانبه داشته باشیم و روی پای خود ایستادگی کنیم، باید علاوه‌بر بهره‌برداری درست از پیام‌ها و تجربیات هشت سال دفاع مقدس، ضرورت دارد که آن را به درستی به نسل آینده منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: دانشنامه دفاع مقدس فرهنگ ایستادگی و مقاومت را به نسل‌های آینده منتقل خواهد کرد و لذا برای تکمیل و جامعیت این مجموعه علمی باید همه توان و ظرفیت‌ها را پای کار بیاوریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی، دفاع مقدس ملت ایران را به‌عنوان یک تجربه ارزشمند و گران‌بها خواند و گفت: این فرهنگ ارزشمند دارای مولفه‌هایی است که می‌تواند کشور را از بحران‌های مختلف نجات دهد و لذا دانشنامه به فراگیری و در دسترس بودن این فرهنگ ارزشمند کمک خواهد کرد.

کریمی افزود: در کنار اقدامات پژوهشی و علمی که باید در حوزه دفاع مقدس انجام شود، باید تولید محتوای فاخر نیز مد نظر باشد و لذا ضرورت دارد که همه ابتکارات و ظرفیت‌های رسانه‌ای و دیجیتالی به‌کارگیری شود.

وی اظهار کرد: مهمترین گام‌های تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس مدخل‌گزینی، تشکیل پرونده علمی، تدوین مقاله و انتشار است که در این راستا کمیته‌های پنج‌گانه شهدا و اشخاص، جغرافیا، فرهنگی، اجتماعی و نظامی تشکیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: در راستای شناسایی بیشتر و جامع‌تر نقش اقشار و شهرستان‌ها در دفاع مقدس، جلسات تخصصی با کلیه شهرستان‌ها و اقشار مختلف جامعه در حال برگزاری است و امروز در این راستا در شهرستان «آشتیان» نشستی تخصصی با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و سایر مسئولین شهرستانی برگزار شد.

وی گفت: در شهرستان «آشتیان» بیش از ۱۲ مدخل شناسایی شده است که انتظار داریم پس از فعال شدن کمیته‌های شهرستانی دانشنامه، شناسایی مداخل نیز ادامه‌دار باشد.

کریمی تصریح کرد: در حوزه شناسایی و جمع‌آوری مداخل، ۲۴ قشر تخصصی بسیج پای کار آمده اند و نمایندگان دستگاه‌ها و ادارات برای مشارکت و هم‌افزایی معرفی شده‌اند و این نشان‌دهنده اهمیت و عزم استان مرکزی برای تهیه یک مجموعه علمی و کامل در حوزه دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری مهم‌ترین برنامه‌ها در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس، تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان است که همه باید با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌‌ها در این سه مأموریت مهم نقش‌آفرینی کنیم.

اتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار