آیت الله مکارم شیرازی:

توهین به مقدسات مذاهب اسلامی جایز نیست/ هشدار نسبت به نفوذ وهابیت در کشور

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که هیچ کس حق اهانت و تعرض به مقدسات اهل سنت را ندارد، جریان های تکفیری را خطری برای جهان اسلام دانست و نسبت به نفوذ وهابیت در برخی مناطق کشور هشدار داد.
کد خبر: ۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴ - 17October 2013

توهین به مقدسات مذاهب اسلامی جایز نیست/ هشدار نسبت به نفوذ وهابیت در کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار دست اندرکاران برگزاری کنگره بین المللی حضرت امام سجاد(ع) در استان هرمزگان، ضمن هشدار نسبت به نقشه وهابیت برای نفوذ در مناطق مختلف کشور، تصریح کرد: اگر تدبیری برای این کار اندیشیده نشود ممکن است خطرات زیادی متوجه کشور و نظام شود.

وی منشا این تحرکات را خارج از کشور و موضوعی سیاسی دانست و گفت: گسترش فرهنگ اهل بیت در منطقه وهابیت را عصبانی و هراسان کرده است و برای کانون این محور که جمهوری اسلامی ایران است برنامه دارند.

این مرجع تقلید برهم زدن ترکیب جمعیتی مناطق، خرید اراضی متعلق به شیعیان، مهاجرت دادن اجباری پیروان اهل بیت در مناطقی که در اقلیت هستند و سرمایه گذاری اقتصادی در برخی مناطق را از جمله نقشه های وهابیت برای نفوذ در کشور دانست و گفت: باید کارگروهی بر اساس آمار و واقعیات این مساله و راه های مقابله را مورد بررسی قرار دهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزاری کنگره هایی به منظور تبیین شخصیت بزرگان شیعه و نشر آثار اهل بیت(ع) را یکی از راه های مقابله با نفوذ وهابیت دانست و خطاب به اعضای برگزاری کنگره امام سجاد(ع) گفت: این کار هم برای منطقه و هم برای نظام با برکت خواهد بود و باید به صورت هرچه باشکوه تر برگزار شود چراکه خدمت به مکتب اهل بیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان توصیه هایی به دست اندرکاران برگزاری این کنگره، تصریح کرد: باید برای حضور در این همایش از شخصیت های با نفوذ دعوت شود.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات مقدماتی کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری در هفته های گذشته که قرار است آبان ماه سال آینده با حضور اندیشمندان شیعه و سنی در شهر مقدس قم برگزار شود، گفت: در پی برگزاری این جلسه مقدماتی، برخی فریاد بلند کردند که فلانی و دوستان شان می خواهند اهل سنت را بکوبند، در حالی که ما از اهل سنت دعوت کرده و برخی از آنها در جلسه مقدماتی نیز حضور داشتند و سخنرانی کردند و در کنگره نیز شرکت خواهند داشت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که هیچ کس حق ندارد به مقدسات اهل سنت و دیگر مذاهب اسلامی توهین کند و همین طور هیچ کس حق ندارد به مقدسات شیعیان جسارت کند، گفت: رهبر معظم انقلاب و حضرت آیت الله سیستانی نیز تعرض و اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی را جایز نمی دانند.

این مرجع تقلید بیان کرد: سخن ما با جریان های تکفیری است که کشورهای اسلامی و جهان را نا امن کرده و هر روز مردم بیگناه را به خاک و خون می کشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مهم ترین سرمایه جریان های تکفیری دروغ و تهمت است، خاطرنشان کرد: همین مساله نشان می دهد که آنها منطقی ندارند اما به هر حال ما باید در مقابل ابهام زدایی کنیم و پاسخ شبهات و تهمت های آنها را بدهیم.

نظر شما
پربیننده ها