جهاد اسلامی: «سیف القدس» تمام نشده است/ آماده دفاع از مسجدالاقصی هستیم

جنبش جهاد اسلامی در واکنش به تجاوز صهیونیست‌ها به حریم مسجدالاقصی در روز عرفه، اعلام کرد که نبرد سیف‌القدس، پایان نیافته و ملت فلسطین آماده دفاع از این مکان مقدس است.
کد خبر: ۴۶۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ - 20July 2021

«سیف القدس» تمام نشده، آماده دفاع از مسجدالاقصی هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، شب گذشته (دوشنبه - ۱۹ ژوئیه)، اعلام کرد که نبرد «سیف القدس» (شمشیر قدس)، متوقف نشده است و ملت فلسطین با فداکاری تمام، آماده دفاع از مسجدالاقصی و قدس است.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «صفا»، «طارق سلمی» سخنگوی این جنبش تصریح کرد: «پافشاری دشمن بر دادن مجوز ورود به مسجدالاقصی در این روزهای مقدس، در سایه حال و هوای عرفه و دهه نخست ذی‌الحجه، تجاوز علیه همه مسلمانان و اهانت به احساسات تک تک مسلمانان روی زمین است».

وی تاکید کرد: «این سیاست‌های خصمانه که هدف از آن متشنج کردن اوضاع است، شناخته شده و آشکار است. پروژه استعماری صهیونیسم، خطرناک‌ترین مؤلفه خصمانه است و سیاست‌های خصمانه آنها تنها با توسل به زور متوقف می‌شود».

روز گذشته، همزمان با روز عرفه در فلسطین، ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست در سایه تدابیر شدید امنیتی پلیس این رژیم، بار دیگر به صورت غیرقانونی وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند. اداره اوقاف اسلامی اعلام کرد که بیش از ۱۳۰ شهرک‌نشین به صحن‌های مسجدالاقصی در روز عرفه یورش آوردند.

به اعلام رسانه‌های فلسطینی، صبح روز یک شنبه، نیز ۱۲۱۰ شهرک‌نشین و ۲۰ عنصر جاسوسی رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی یورش آوردند و نظامیان اشغالگر هم با پشتیبانی شهرک نشینان به شهروندان فلسطینی تحصن کننده در صحن‌های مسجد حمله کردند.

نظامیان صهیونیست، نمازگزاران فلسطینی و حاضرین در مسجدالأقصی را وادار به ترک این مسجد مقدس کردند تا زمینه را برای ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالأقصی فراهم کنند و در این راستا شماری از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.

انتهای پیام/411

نظر شما
پربیننده ها