در دیدار سردار دهقان و رئیس پارلمان عراق تاکید شد:

لزوم وحدت طوائف عراق در مبارزه علیه داعش

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و رئیس پارلمان عراق بر لزوم قرار گرفتن همه جریانات، طوایف و اقوام عراق تحت لوای پرچم عراق یکپارچه و مستقل تاکید کردند.
کد خبر: ۴۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ - 20May 2015

لزوم وحدت طوائف عراق در مبارزه علیه داعش

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در ادامه برنامههای خود در عراق با سلیم عبدالله احمد الجبوری رئیس پارلمان عراق دیدار و پیرامون مسائل منطقه، دوجانبه به ویژه حوادث و مسائل اخیر عراق گفتگو و تبادل نظر کرد.
 
رئیس پارلمان عراق در این دیدار با تقدیر از سفر سردار دهقان و هیئت همراه که در یک شرایط استثنایی و حساس انجام شده است، گفت: مبارزه با داعش نیازمند یک تلاش همگانی و بر این اساس باید با افزایش تشریک مساعی و تبادل تجربیات بهصورت کاملاً فعال با چالش تروریسم در عراق و منطقه مبارزه کنیم.
 
وی با قدردانی از کمک و حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از عراق افزود: عراقیها خود را مدیون این کمکها و حمایتها میدانند.
 
سلیم الجبوری با تشریح اقدامات پارلمان عراق در قبال حوادث اخیر این کشور تصریح کرد: نمایندگان مردم عراق صرف نظر از ملاحظات قومی و طایفهای، حوادث اخیر در الانبار و الرمادی را به دقت تحت نظر دارند و امیدواریم با احساس مسئولیتی که نمایندگان مردم عراق در قبال وحدت جامعه عراق دارند، بتوانیم با انسجام و صفوف به هم فشرده، تهدید داعش را نه تنها در عراق بلکه در کل منطقه رفع کنیم.
 
در این دیدار نیز سردار دهقان طی سخنانی با اشاره به آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران جهت ارائه کمک به دولت و ملت عراق گفت: شرایط سخت سیاسی، امنیتی و اقتصادی عراق نیازمند عزم جدی همه جریانات، اقوام و گروههای سیاسی در عراق است.
 
وزیر دفاع کشورمان نقش مهم و تأثیر گذار نمایندگان مجلس در حلوفصل بحرانهای امنیتی این کشور را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان ساخت: داعش نه یک تهدید در عراق بلکه برای کل منطقه است و مبارزه با داعش در عراق مستلزم قرار گرفتن همه جریانات، طوایف و اقوام عراق تحت لوای پرچم عراق یکپارچه و مستقل میباشد.
 
سردار دهقان گفت: کمک به وحدت و یکپارچگی، توسعه و رفاه ملت و همچنین حمایت از عراق در مواجهه با بحرانهای امنیتی جزء سیاستهای تغییر ناپذیر و اصولی جمهوری اسلامی ایران به شمار میرود.
 
وزیر دفاع کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران در همین چارچوب از ابتدای تهدید داعش و تا زمانی که این تهدید در عراق وجود داشته باشد، بدون هیچ پیش شرط و چشم داشتی در کنار ملت و دولت عراق خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه ایران و عراق مجموعه سیاسی مکمل در حوزه ژئوپولتیک و دو محور موازنه راهبردی در سطح منطقه هستند، تصریح کرد: همکاریهای راهبردی دو کشور نقش مهمی در ایجاد صلح، ثبات، آرامش و امنیت در منطقه دارد.
 
سردار دهقان در پایان با اشاره به وقایع اخیر الرمادی و الانبار گفت: باید با اقتدار و در کمترین زمان ممکن و کمترین هزینه، با همکاری و وحدت عملی، جریان تروریستی ـ صهیونیستی ـ تکفیری داعش را در عراق ریشهکن کرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار