شهید «محمدرضا نامزد اردکانی»:

«زیارت عاشورا» را حتماً بر قبر شهدا بخوانید/ باید مثل امام حسین (ع) در میدان نبرد با یزیدیان شهید شویم

شهید «محمدرضا نامزد اردکانی» در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است: «تقاضا می‌کنم که زیارت عاشورا را حتماً بر روی قبر شهدا بخوانید؛ چون که شهدای ما از یاران امام حسین (ع) هستند و به عشق او به جبهه‌ها رفتند و شهید شده‌اند».
کد خبر: ۴۶۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ - 22July 2021
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، خانواده‌های شهدا که میراثی گران‌بها برای انقلاب اسلامی و کشور ما هستند، با تقدیم هزاران هزار لاله‌ گلگون خود، امنیت و اقتدار را برای هم‌میهنان خود رقم زدند. استان یزد نیز با تقدیم چهار هزار شهید، ایثار و ازخودگذشتگی خانواده‌های یزدی را نشان می‌دهد که شهید «محمدرضا نامزد اردکانی» یکی از این شهداست.
 
تقاضا می‌کنم که «زیارت عاشورا» را حتماً بر روی قبر شهدا بخوانید
 
زندگی نامه شهید «محمدرضا نامزد اردکانی»

«محمّدرضا نامزد» فرزند «حسن» ۱۳۴۲/۱۰/۱ در خانواده‌ای مذهبی در «اردکان» دیده به جهان گشود. والدین ولایت‌مدار، نام «محمّدرضا» را به این دلیل برای او انتخاب کردند که هم ترکیبی است از نام رسول گرامی اسلام (ص) و هشتمین امام شیعیان و هم نشانه رضایت آن‌ها به هدیه الهی و فرزندی سالم است.

وی دوران کودکی را در سایه پدری زحمتکش و متدیّن که از بازاریان متعهد و خوش‌انصاف «اردکان» بود و در دامان پر مهر مادری متعهد و ولایی گذراند و همگام با رشد جسمی، اعتقادات مذهبی‌اش نیز پرورش یافت.

شش‌ساله بود که به دبستان رفت و پس از طی دوره ابتدایی، دوره راهنمایی را نیز در مدرسه «سعدی» اردکان گذراند؛ سپس وارد دبیرستان «شرف» اردکان شد و در رشته «اقتصاد» تا مقطع دیپلم به تحصیل پرداخت.

«محمدرضا» جوانی مخلص، خوش‌اخلاق و در کار‌های خیر پیش‌قدم بود و به پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ بسیار کمک می‌کرد. وی برای دیگران احترام قائل بود و همه او را دوست می‌داشتند و او نیز به همسایگان کمک می‌کرد.

«محمدرضا» در پایگاه بسیج و مسجد محل فعّال و مقیّد به انجام واجبات و ترک محرّمات بود و با عضو در گروه نگهبانان و محافظین نماز جمعه، دوستان و اطرافیان را به حضور در نماز جماعت و نماز جمعه و مسجد و پایگاه سفارش کرده و به خوهران نیز برای حفظ حجاب تأکید می‌کرد.

زمانی که جبهه‌ها به رزمنده نیاز داشت، «محمدرضا» به بسیج مراجعه کرد و با رضایت‌نامه‌ای که مادرش امضا کرده بود، ثبت نام کرد و پس از فراگیری آموزش‌های لازم به‌سوی جبهه رهسپار شد و گمشده خویش را در جبهه جست‌وجو کرد و سنگرنشین عشق و ایثار گشت.

وی در جبهه از قسمت کتف مورد اصابت ترکش قرار گرفت و در بیمارستان شیراز بستری شد؛ امّا نگذاشت اطرافیان و مادرش متوجّه شوند. دو دفعه به جبهه اعزام شد و مدّت چهار ماه و ۱۶ روز از بهترین روز‌های عمر و جوانی خود را در جبهه‌ها و در جهاد گذراند.

«محمدرضا نامزد اردکانی» ۱۳۶۲/۷/۳۰ در عملیات «والفجر ۴» در خاک عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و روح بلندش از قفس کوچک جسمش به آسمان پر کشید و در بهشت با مولایش امام حسین (ع) همنشین شد. خانواده‌اش خبر شهادتش را همراه با دیدن عکسش در تلویزیون فهمیدند و چون کوهی استوار بر این نعمت (شهادت) خدای را سپاسگزاری و صبر کردند.

پیکر پاک شهید «محمدرضا نامزد اردکانی» پس از تشییع باشکوه توسط مردم شهیدپرورو قدرشناس «اردکان» در «بهشت شهدا» این شهر به خاک سپرده شد.
 
فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمدرضا نامزد اردکانی»
 
تقاضا می‌کنم که زیارت عاشورا را حتماً بر روی قبر شهدا بخوانید؛ چون که شهدای ما از یاران امام حسین (ع) هستند و به عشق او به جبهه‌ها رفتند و شهید شده‌اند. برای ما جوانان بسیجی و پاسدار ننگ است که در بستر بمیریم. ما باید مثل آقا و سرورمان حسین (ع) در میدان نبرد با یزیدیان شهید شویم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار