چمران:

افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی از مهمترین برنامه‌‌های شورای شهر تهران است

منتخب مردم در ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: در زمینه حمل و نقل عمومی برنامه‌هایی در رابطه با تهیه اتوبوس و واگن مترو داریم که با توجه به تحریم‌ها بازه زمانی بیش از یک سال را لازم دارد و نمی‌توان به سرعت تحولی را در این زمینه ایجاد کرد.
کد خبر: ۴۶۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰ - 23July 2021

افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی از مهمترین برنامه‌‌های شورای ششم استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، مهدی چمران منتخب مردم در ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با حضور در یک برنامه تلویزیونی در مورد برنامه‌های این دوره شورای ششم شهر تهران در زمینه تقویت و گسترش حمل و نقل عمومی اظهار داشت: قصد داریم تا در این دوره چهارسال، پروژه‌های نیمه تمام گذشته را تکمیل نماییم.

وی افزود: ما خودمان را در دوره‌های گذشته در زمینه حمل و نقل عمومی نشان داده‌ایم و می‌توان گفت با ۲۰۰کیلومتر مترویی که در ١٢سال خدمت قالیباف در سمت شهردار تهران ساخته شد، سابقه خوبی را در رزومه‌مان به ثبت رسانده‌ایم و البته در دو سال ابتدایی شروع پروژه نیز شاهد نتایج مطلوبی بوده‌ایم.

چمران خاطر نشان ساخت: ما در بازه زمانی که در اختیارمان قرار دادند، توانستیم ۹۰ درصد پروژه از پروژه مذکور را به اتمام برسانیم و تنها دو خط شش و هفت باقی مانده، که بنابر پیش بینی من اگر شش ماه بیشتر فرصت داشتیم، می‌توانستیم آن را نیز تکمیل و به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: به عبارتی در طول چهار سال گذشته تنها نیمی از پروژه باقی مانده انجام شد، در خط هفت تنها یک الی دو ایستگاه اضافه شد و در خط شش نیز خطوط و ایستگاه‌هایی از قبل ساخته شد، تنها بهره‌برداری و افتتاح گردید.

منتخب مردم در ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: از این رو تلاش داریم تا در زمینه متروسازی این دو خط را تکمیل نماییم و در زمینه راه سازی شهری نیز برخی بزرگراه‌ها مانند بزرگراه یادگار امام که به اتمام نرسیده و مسیر‌های دیگر که نیاز به خطوط فرعی کناری دارد را باید تکمیل نمود. البته پروژه تکمیل بزرگراه یادگار امام، پروژه‌ای بزرگ است و ما قصد داریم تا براساس طرح و برنامه‌ریزیمان این بزرگراه را به صورت دو طبقه طراحی نماییم.

چمران در پایان گفت: همچنین در زمینه حمل و نقل عمومی نیز، برنامه‌هایی در رابطه با تهیه اتوبوس و واگن مترو داریم و البته تهیه این واگن‌ها یکی از مشکلات اساسی ماست؛ چرا که این‌واگن‌ها باید خریداری و سپس مونتاژ شود، که با توجه به تحریم‌ها بازه زمانی بیش از یک سال را لازم دارد و نمی‌توان به سرعت تحولی را در این زمینه ایجاد کرد، اما برنامه‌هایمان را در زمینه اتوبوسرانی آسان‌تر می‌توان اجرا نمود به شرط آنکه هزینه اولیه آن تأمین شود.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها