امام جمعه شهرستان «مهریز» عنوان کرد؛

امروز لازمه استقرار فرهنگ «غدیر» تبعیت از «ولایت فقیه» است

حجت‌الاسلام «محی‌‌الدینی» با بیان اینکه امروز لازمه استقرار فرهنگ غدیر تبعیت از ولایت فقیه است گفت: امروز در کشور نعمت ولایت را داریم، قدر این نعمت ولایت را بدانیم.
کد خبر: ۴۶۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶ - 23July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «عبدالرضا محی الدینی» امام جمعه شهرستان «مهریز» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به فرمایشات امام هادی (ع) در رابطه با ارزش تقوا و دینداری اظهار داشت: ایشان در سخنان خود به تقوا سفارش می‌کردند که این تقوا همان دین است و اگر کسی می‌خواهد اهل دیانت باشد و پایبند دین و مسائل دینی باشد باید تقوا داشته باشد.

وی ادامه داد: امام هادی (ع) بیان کردند: ما از پیروان خود انتظار داریم در گفتار، رفتار، اعضا و جوارح، عملکرد، زندگی کار و کسب و همه مراحل زندگی تقوا داشته باشید. از ما با عدم رعایت تقوا شفاعت نخواهید، شفاعت ما در گرو تقواست.

امام جمعه مهریز با بیان اینکه وجود امام هادی (علیه السلام) مظهر کمالات است افزود: ایشان الگوی ستم ستیزان است، یکی از کار‌های مهمی که امام هادی (علیه السلام) انجام دادند در طول زندگانی و مخصوصاً در دوران امامت خود حفظ خط فکری و فرهنگی تشیع بود و جلوگیری از اعتقادات مخالفان بود.

وی به خواند زیارت جامعه کبیره سفارس کرد و ادامه داد: یکی از زیارت‌های جامع و کاملی که می‌توانید بخوانید زیارت جامعه کبیره است که ۲۲ ویژگی‌های زیاد امامان را بیان کرده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به ۵ مرداد، روز اقامه اولین نماز جمعه در کشور جمهوری اسلامی ایران گفت: این روز به فرمان حضرت امام (ره) در سال ۵۸ توسط آیت‌الله «طالقانی» اقامه شد که روز نماز جمعه هم نامگذاری شده است.

از بزرگترین عنایات خداوند بر جمهوری اسلامی ایران نماز جمعه است

وی با اشاره به بیانات امام راحل (ره) در اهمیت نماز جمعه افزود: از بزرگترین عنایات خداوند بر جمهوری اسلامی ایران نماز جمعه است، نماز جمعه ذکر خداست، اینکه شما آمدید و در نماز جمعه شرکت می‌کنید شتاب به سوی ذکر خدا است، قدر یاد خدا را بدانید. ذکر خدا دل‌ها را آرام میکند، ذکر خدا شیطان را از انسان دور میکند.

امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه نماز جمعه مظهر کاملی از وحدت امت اسلام است اذعان داشت: خاری است در چشم دشمنان، این حضور‌ها، مردم و اجتماعات دشمن شکن است، دشمن نمی‌خواهد که این اجتماعات پررنگ باشد، خطبه‌های نماز جمعه‌ها و بصیرت‌ها، این بینش‌ها در بین مردم ما نباشد؛ لذا با این نماز مخالفت و دشمنی می‌کنند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و همه شهدا به ویژه شهدای محراب بیان کرد: شهدایی که به واسطه این نماز و در سنگر نماز جمعه به شهادت رسیدند که یکی از این شهدا افتخار استان یزد شهید آیت الله صدوقی (ره) است.

حضور پررنگ مسئولان در نماز جمعه لازمه شنیدن مشکلات مردم است

حجت الاسلام محی الدینی حضور بعضی از مسئولین در نماز جمعه را کمرنگ دانست و افزود: بعضی از مسئولان که در نماز جمعه شرکت نمی‌کنند پس چگونه می‌خواهند بگویند ما خادم مردم هستیم؟، اما در نمازی که مردم با عشق و علاقه شرکت می‌کنند متاسفانه حضور ندارند، حضور نداشتن آن‌ها چیزی از قداست و اهمیت نماز جمعه کم نخواهد کرد، این عدم معرفت شما به نماز جمعه است، عدم شناخت و معرفت شما نسبت به مردم است، اما بعضی از مسئولین حضور دارند و گرفتاری‌های مردم را می‌شنوند و جامعه عمل می‌پوشانند.

وی ادامه داد: امروز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز‌های روز مردم و بازار از انجام می‌شود، بسیاری از حرفه‌ها و فن‌های خوب و رایگان در اختیار جوانان قرار می‌گیرد و در این شرایط کرونا و محدودیت‌هایی که وجود دارد باز هم میتوان شرکت کرد و بسیاری از کار‌ها را یاد گرفت.

قدر عید غدیر را بدانید

امام جمعه شهرستان مهریز ضمن تبریک عید سعید غدیر گفت: این عید اهل بیت و بزرگترین عید است، قدر عید غدیر را بدانید. عید ولایت است، روزی که مهمترین واقعه تاریخ اسلام رقم خورد. اگر این واقعه رخ نمی‌داد رسالت پیامبر (ص) به عنوان مهمترین هدف بعثت ایشان بی‌ثمر و بی‌نتیجه می‌ماند، روزی که کمر شیطان را شکست، روز ناامیدی دشمنان است، روز اتمام نعمت و اکمال دین است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بعضی از اعیاد را ما کمرنگ برگزار می‌کنیم افزود: در مناسبت‌های عزا خوب اقامه عزا می‌کنیم، خیلی خوب و در محرم و صفر و عاشورا سر از پا نمی‌شناسیم برای امام حسین (ع)، اما بدانید اگر غدیر به معنای واقعی حقش ادا شده بود عاشورا اتفاق نمی‌افتاد، چون غدیر زیر سوال رفت، چون غدیر را کتمان کردند. این عید بزرگ را کتمان کردند و نگذاشتند این روز، با عظمت و خوب برگزار شود و هدفی که پیامبر (ص) داشت به ثمر بنشیند. پیغمبر (ص) این همه جمعیت را در آن روز جمع کردند که بگویند علی دوست من است؟ و من علی را دوست دارم؟ پیامبر می‌خواست اتمام حجت کند، می‌خواست بگوید مسیر رسالت اگر تمام میشود پشت سر رسالت امامت است، دنباله رسالت امامت است، با علی (علیه السلام) شروع می‌شود و به حضرت، ولی عصر (ارواحنا فدا) ختم می‌شود.

امروز لازمه استقرار فرهنگ غدیر تبعیت از ولایت فقیه است

وی با بیان اینکه امروز لازمه استقرار فرهنگ غدیر تبعیت از ولایت فقیه است افزود: امروز در کشور نعمت ولایت را داریم، قدر این نعمت ولایت را بدانیم. امروز دشمنان می‌خواهند خیمه اسلام نباشد، هر مشکلی که به وجود بیاید، کم‌کاری بعضی از مسئولین، بی‌تدبیری بعضی از مسئولین را خدای نکرده، یک عده جاهل گردن ولایت می‌اندازند، اما اینچنین نیست، ولایت خار در چشم دشمنان است.

محی‌الدینی در ادامه اظهار کرد: از اهداف راهبردی دشمنان است که این عیدالله‌اکبر در جامعه باشکوه و پررنگ برگزار نشود، بنابراین همه باید برای خنثی‌کردن توطئه‌های استکبار بسیج شوند.

وی، ولایت مطلقه فقیه را در جامعه اسلامی همان استمرار واقعی غدیرخم برشمرد که ملت ایران در سایه عمل به آن موجب شکست دشمنان و در سطح دنیا و منطقه در اوج سربلندی قرار دارد.

خطیب نماز جمعه مهریز به مشکل کم‌آبی مردم خوزستان در روز‌های گذشته اشاره کرد و افزود: رسیدگی به وضعیت مردم و پاسخگویی دقیق و منطقی به مطالبات آن‌ها وظیفه تمامی مسئولان است.

وی ادامه داد: اگر به مشکل و مطالبات برحق مردم از سوی مسئولان از سال‌های قبل به صورت دقیق و علمی و رفع نیاز‌های ضروری آن‌ها پاسخ عملی ارایه می‌شد قطعا شاهد برخی معضلات کنونی نبودیم.

امام‌جمعه مهریز با بیان اینکه نباید خدمات نظام و انقلاب اسلامی را در ۴۲ سال گذشته در کشور، خوزستان و سایر استان‌ها نادیده گرفت، تصریح کرد: مسوولان باید به خواسته‌های بر حق مردم در عمل رسیدگی کنند.

مردم صف خود را از منافقین جدا کنند

محی‌الدینی گفت: مردم باید صف خود را از کسانی که به دنبال تحقق اهداف شوم استکبارجهانی و منافقان هستند جدا و همانند گذشته با سعه‌صدر فرصت رسیدگی به حل مشکلات را فراهم کنند.

وی یادآور شد: مردم مومن و فداکار در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب و دفاع مقدس از نظام و کیان اسلامی جانانه دفاع کردند و فرصت توطئه و سوء استفاده را به استکبار و حامیان آن‌ها نمی‌دهند.

امام‌جمعه مهریز از دولت کنونی و منتخب خواست برای حل مشکلات و رسیدگی به مطالبات طبیعی و برحق مردم به صورت علمی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مناسب کشور تا زمان انتقال قدرت اقدام کنند.

وی گفت: اقامه منظم نمازجمعه در شهرستان مهریز فرصت مناسبی است تا مسئولان با حضور در این مراسم ضمن دیدار و گفتگو با مردم بدون واسطه، پاسخگوی مطالبات و نیاز‌های شهروندان باشند.

امام‌جمعه مهریز یکی از برنامه‌های مهمی که برخی هفته‌ها در حاشیه برگزاری این آیین برپا می‌شود میزخدمت ذکر کرد که در جریان آن مسئولان و کارمندان هر اداره و نهادی به مردم خدمات ارایه می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار