یادداشت/ سعید شهرابی فراهانی

مراقب دستور کار جریان نفوذ در به جوش آوردن خون مردم باشیم

هوشمندی و ارتقاء هوشیاری ارگان‌های حافظ نظم و امنیت برای حفظ انسجام در برابر نقشه‌های شوم جریان نفوذ و بازوهای عملیاتی آن در سطوح مختلف به ویژه رخنه‌گران و افراد نالایق در بدنه مدیریت‌ها؛ ضروری خواهد بود.
کد خبر: ۴۶۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸ - 25July 2021

مراقب دستورکار جریان نفوذ در به جوش آوردن خون مردم باشیمگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سعید شهرابی فراهانی؛ پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله و سلّم می‌فرمایند دو نعمت ناشناخته هستند: تندرستی و امنیت. این توصیه را هیچ وقت نباید از یاد برد که مبادا درگیر بازی دشمن شویم. در هر شرایطی حمایت از ولایت و خدمت به مردم و محرومین اولویت است. خط قرمز برای ما؛ امنیت‌ ملی وطن عزیزمان، ایران است.

در یادداشت‌های قبلی درباره مشکلات بغرنج در لبنان؛ اشاره کردم که یکی از موارد قابل توجه در کنار مسئله انسداد سیاسی و عدم تشکیل دولت، فشار خرد کننده اقتصادی و معیشتی است که آستانه تحریک عصبی مردم لبنان را - که به لحاظ وابستگی اجتماعی به نخبگان سیاسی به گرو‌ه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند- به شدت پایین می‌آورد.

قابل انتظار است که خشم اجتماعی ناشی از تنگناهای معیشتی؛ سوختی سریع الاحتراق برای ایجاد ناآرامی امنیتی است که در صورت عدم علاج موثر آن، حتی ممکن است به براندازی نظام‌های سیاسی منجر شود.

تغییر فاز از اعتراض اجتماعی به مخالفت سیاسی و سپس مقابله امنیتی دارای علل و عوامل متعددی است لیکن یکی از مراحل حساس و سرنوشت‌ساز در این پروسه، قطع ارتباط منطقی و عاطفی میان معترضان به وضع موجود و حامیان این وضعیت است که به موازات پیچیدگی و حل نشدن مسائل مورد اختلاف؛ از بی تفاوتی آغاز شده و به سمت انتقاد، سرزنش، مخالفت و نهایتاً عناد حرکت می‌کند.

در اثنای اوج‌گیری پیک پنجم کرونا با پیشتازی سویه‌ی دلتا، وضعیت ناپایدار تورمی به خصوص در گروه کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم در کنار سوء مدیریت در ارائه خدمات (برق، آب، اینترنت و ...)؛ حوادث میدانی در اتفاقات خوزستان، بیانگر عزم جریان خزنده نفوذ برای بریدن رابطه حاکمیت و مردم (معترض و غیره) است که در نوع شعاردهی‌های عناصر مخلّ نظم و آرامش عمومی قابل بررسی است.

تبدیل مطالبه مشروع معیشتی به چالش امنیتی برای دستگاه‌های حاکمیتی و سرایت آن به سایر حوزه‌های مطالبه‌گری نیازمند مبدّل و شتابدهنده است تا مانع از بازگشت ناآرامی و آشوب میدانی به شرایط عادی شود. این هدفی است که در مقطع جا‌به‌جایی دولت مورد طمع بدخواهان ایران قرار دارد.

مزمن نمودن اعتراضات و ایجاد خشونت برای رسانیدن کارد به استخوان مردم، نیازمند گسست و شکاف هویتی غیرقابل ترمیم است تا روند یارگیری ضدانقلاب در دو قطبی ما / آنها (حاکمیت) با شدت و گستردگی بیشتری به سوی نقطه بدون بازگشت حرکت کند. در این راستا هوشمندی و ارتقاء هوشیاری ارگان‌های حافظ نظم و امنیت برای حفظ انسجام در برابر نقشه‌های شوم جریان نفوذ و بازوهای عملیاتی آن در سطوح مختلف به ویژه رخنه‌گران و افراد نالایق در بدنه مدیریت‌ها؛ ضروری خواهد بود.

امید است با توکّل به خدا و توسّل به شهدای مظلوم تامین امنیت و اقتدار ایران اسلامی؛ از حاج قاسم سلیمانی تا شهید ضرغام خداپرست؛ مقطع فوق‌العاده حساس استقرار دولت مردمی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با حداکثر آرامش و امنیت طی شده و به واسطه فعالیت عناصر کاربلد و امین؛ مشکلات مردم یکی پس از دیگری مرتفع گردد.

ان شاء الله تعالی

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها