توجیه الجزایر برای پذیرش رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا

وزارت خارجه الجزایر تأکید کرد که تصمیم پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر اتحادیه آفریقا نمی‌تواند به اقدامات و رفتار‌های این رژیم مشروعیت ببخشد.
کد خبر: ۴۶۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲ - 25July 2021

الجزایر: پذیرش اسرائیل در اتحادیه آفریقا، مشروعیت‌بخش اقدامات این رژیم نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه الجزایر امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که حمایت از مسئله فلسطین ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری رسمی الجزایر ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، تصمیم اخیر رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا درباره پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر، در حمایت ثابت و کارآمد این نهاد آفریقایی از مسئله عادلانه فلسطین، تأثیری نخواهد داشت.

الجزایر تأکید کرد: «این تصمیم که بدون رایزنی‌های گسترده قبلی با همه کشور‌های عضو اتخاذ شده است، نمی‌تواند به اقدامات و رفتار این ناظر جدید (رژیم صهیونیستی) مشروعیت ببخشد».

در این بیانیه آمده است، چنین تصمیمی نمی‌تواند در پایبندی اتحادیه آفریقا به حقوق ملی و ثابت ملت فلسطین از جمله حق تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس، خللی ایجاد کند.

بر اساس این بیانیه، اقدامات و رفتار‌های رژیم صهیونیستی به صورت کلی با ارزشها، اصول و اهدافی که در اتحادیه آفریقا وجود دارد، متعارض است.

الجزایر خاطر نشان کرد، دستورالعمل‌های کاری اتحادیه آفریقا، به هیچ یک از هشتاد و هفت عضو خارج از آفریقا اجازه نمی‌دهد که مواضع این سازمان را تحت تأثیر قرار دهند و تعیین این مواضع بر عهده کشور‌های عضو است.

به گفته وزارت خارجه الجزایر، هیاهوی رسانه‌ای درباره این مسئله نمی‌تواند به مطالبات مبنی بر تحقق صلح عادلانه و همیشگی در خاورمیانه آسیب وارد کند.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیسیتی ۳۱ تیر گذشته خبر داد که «آدامسو آلالی» سفیر تل‌آویو در آدیس‌آبابا استوارنامه خود را به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا ارائه کرده است.

«یائیر لاپید» وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد: «این یک گام تصحیح‌کننده برای وضعیت نادری است که حدود دو دهه حکم‌فرما بوده است. از سوی دیگر، این گام، بخش مهمی در توسعه روابط خارجی اسرائیل است».

لاپید همچنین ادعا کرد که این گام به توسعه روابط تل‌آویو با قاره آفریقا و کشور‌های عضو این اتحادیه کمک خواهد کرد.

طبق اعلام رژیم صهیونیستی، تل‌آویو با ۴۶ کشور آفریقا روابط دارد که در چارچوب این روابط، همکاری‌هایی با کشور‌های یادشده در زمینه‌های مختلف در حال انجام است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار