عارف شهدای کرمان کیست؟

شهید «یوسف الهی» عارفی است که در واحد اطلاعات عملیات لشکر ۴۱ ثارالله حضور داشت، او مراتب کمال الی‌الله را به فرموده حضرت روح‌الله (س)، یک شبه طی کرد.
کد خبر: ۴۶۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳ - 25July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، شهید محمدحسین یوسف الهی سال ۱۳۴۰ در شهر «کرمان» متولد شد، پدرش فرهنگی بود و در آموزش و پرورش خدمت می‌کرد. محیط خانواده کاملا فرهنگی بود و همه فرزندان از همان کودکی با حضور در مساجد و جلسات مذهبی با اسلام و قرآن آشنا می‌شدند.

عارف شهدای کرمان کیست؟

شهید «محمّدحسین یوسف الهی» عارفی است که در در واحد اطلاعات عملیات لشکر ۴۱ ثارالله، مراتب کمال الی الله را طی کرد و کمتر رزمنده‌ای است که روزگاری چند با محمدحسین زیسته باشد، اما خاطره‌ای از سلوک معنوی او نداشته باشد. او مصداق سالکان و عارفانی است که به فرموده حضرت روح‌الله (س)، یک شبه ره صد ساله را طی و چشم همه پیران و کهنسالان طریق عرفان را حسرت‌زده قطره‌ای از دریای بی‌انت‌های خود کردند.

وجه هر کس که وارد گلزار شهدا می‌شود بعد از سردار شهید سلیمانی نظر‌ها به سمت یک شهید شاخص در کرمان معطوف شده، این است که مزار شهید یوسف الهی کجاست و وی چه کسی بوده که فردی مانند شهید حاج قاسم وصیت کرده بوده کنار وی خاکسپاری شود.

همه کرمانی‌هایی که در زمان حیات حاج قاسم به زیارت شهدا می‌رفتند، می‌دیدند که شهید سلیمانی به خصوص شب‌ها با حضور در گلزار شهدا در کنار مزار شهید یوسف الهی چگونه زیارت عاشورا می‌خواند و با همرزم دوران دفاع مقدسش چگونه درددل می‌کرد و دعا می‌کند که شهید و در کنار وی خاکسپاری شود.

عارف شهدای کرمان کیست؟

سردار سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله با محمد حسین یوسف الهی آشنا شد و در تمام طول دفاع مقدس در کنار یکدیگر بودند و در نهایت در ۲۷ بهمن ماه ۱۳۶۴ شهید محمد حسین در عملیات والفجر ۸ بر اثر بمباران شیمایی مصدوم و درنهایت در بیمارستان لبافی نژاد شهید شد و حاج قاسم را تنها گذاشت.

اما حاج قاسم دل از محمد حسین نکند و راهش را ادامه داد، نقطه مشترک همه این شهدا که نامشان برده شد قدم برداشتن در مسیر امام حسین و دفاع از حرمین شریفین بود، محمد حسین یوسف الهی، اما به درجه از یقین رسیده بود که حاج قاسم را تحت تأثیر قرار داده بود. شهید محمد حسین به گفته همرزمانش به این این درجه از یقین رسیده بود که «کل یوما عاشورا وکل ارض کربلا».

محمد حسین خود را سرباز امام حسین می‌دانست و در راه ولایت قدم بر می‌داشت.

یوسف الهی که به گفته هم رزمانش ارتباط عمیقی با اهل بیت (ع) برقرار کرده بود رفتار و حرکاتش در مسیر عاشورایان بود. وی در سال ۱۳۴۰ در شهر کرمان زاده شد و در ابتدای نوجوانی حضور پر رنگی در جمع‌های جوانان مسجدی کرمان داشت و مطالعات دینی خود را آغاز کرد به طوری که ارتباط عمیقی با نهج البلاغه پیدا کرده بود.

عارف شهدای کرمان کیست؟

محمد حسین که از او به عنوان عارف جبهه یاد می‌شود در زمینه خواندن زیارت عاشورا و برگزاری نماز‌های نیمه شب در بین هم رزمانش شهرت داشت، زندگی بسیار ساده‌ای داشت، اما هر کجا که می‌توانست دست دیگران را می‌گرفت و در اجرای فرامین امام خمینی همیشه پیش قدم بود.

عبادت‌های محمد حسین در خفا انجام می‌شد و افرادی که از دوستان نزدیک وی بودند از سلوک و عبادات و عرفان وی در زمان عبادت آگاهی داشتند و سردار سلیمانی نیز شیفته همین رفتار محمد حسین قرار گرفته بود.

حاج قاسم شیفته سلوک معنوی محمد حسین بود

از شهید یوسف الهی به عنوان عارفانی نام برده می‌شود که در کلام امام خمینی اینگونه از آن‌ها یاد می‌شود که یک شبه ره صد ساله رفته‌اند.

نحوه شهادت یوسف الهی هم نشان از فداکاری و منش وی داشت، هنگامی که اتاق عملیات والفجر ۸ مورد حمله شیمیایی حزب بعث قرار گرفت شهید یوسف الهی هم رزمانش را از سنگر خارج کرد و خود دچار عوارض شدید شیمیایی شد.

کتاب «حسین پسر غلامحسین» را بخوانید

حالا شهید یوسف الهی الگویی شده برای جوانان انقلابی کرمان و مکتب حاج قاسم، فرهنگ مبارزه با استکبار در منطقه بیش از گذشته پر رنگ‌تر شده و سربازان امام خامنه‌ای بیش از گذشته مصمم هستند در جبهه مقاومت ایستادگی کنند و پیروزی با مؤمنان است.

کتابی به نام «حسین پسر غلامحسین» از زندگی شهید محمد حسین یوسف الهی نوشته شده که شامل خاطرات هم رزمانش از وی می‌باشد که می‌تواند زوایای بیشتری از زندگی شهید را نمایان کند. مطالعه این کتاب می‌تواند نسل جدید را با فرهنگ دفاع مقدس بیش از گذشته آشنا کند.

انتهای  پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار