از گشت‌زنی در دل کوه‌ها تا شهادت در شلمچه

شهید قدیر سعادت از همان کودکی مشق جهاد می‌کرد؛ وی با آموزش‌هایی که از پدر فراگرفته بود شب‌ها در دل کوه‌ها و اطراف شهر گشت‌زنی می‌کرد. قدیر سرانجام در شلمچه به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۶۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ - 26July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «قدیر سعادت» در سال 1351 در شلمزار شهرکرد به دنیا آمد؛ پدر وی که از نیروهای ژاندارمری بود، چند سالی در شهرکرد مأموریت داشت و نخستین فرزند ابوالقاسم و صدیقه در آنجا به دنیا آمد؛ تولد این فرزند، درست در فاصله بین عید قربان تا غدیر بود؛ برای همین نامش را «غدیر» انتخاب کردند، اما این اسم آنقدر برای همه غریبه بود که ثبت احوال در شناسنامه نوشت «قدیر».

قدیر شش ساله که شد، پدر هم به استان خودش منتقل شد؛ کرمان، بافت، پاسگاه «گوغر». پدر با اینکه به نوعی یک ژاندارم بود اما بعد از انقلاب پایگاه بسیج تشکیل داد، به نوجوانان آموزش‌های نظامی می‌داد قدیر هم با اینکه 10 سال بیشتر نداشت آموزش می‌دید.

شهیدی که برای آرامش شهرش شبها گشت زنی می کرد

شب‌ها با بچه‌های بسیجی در اطراف کوه‌ها گشت‌زنی می‌کرد، پدر می‌گفت قدیر تو باید فردا صبح در مدرسه حاضر باشی، چرا گشت‌زنی می‌روی؟ و قدیر می‌گفت شهر باید آرامش پیدا کند.

قدیر برای ادامه تحصیل به کرمان می‌رود و سردار سلیمانی را در پادگان قدس می‌بینید و مشتاق می‌‎شود به جبهه برود، برای همین در شناسنامه‌اش را دستکاری می‌کند اما خیلی زود لو می‌رود و به خاطر سن کمی که دارد، او را از پادگان قدس برمی‌گردانند.

شهیدی که برای آرامش شهرش شبها گشت زنی می کرد

اما بالاخره پافشاری قدیر باعث می‌شود که راهی جبهه شود. او چهار مرتبه به جبهه اعزام می‌شود که در دومین اعزام از ناحیه چشم مجروح می‌شود. وی در آخرین روزهای جنگ تحمیلی در تک دشمن در شلمچه به قافله شهدا پیوست.

پیکر شهید قدیر سعادت پس از هفت سال تفحص و در «بزنجان» از توابع بافت به خاک سپرده می شود؛ از آن زمان تاکنون هر هفته جلسات قرآن توسط والدین شهید برگزار می‌شود تا جایی که قسمتی از خانه را به حسینیه تیدبل کردند؛ حسینیه شهید قدیر سعادت.

شهیدی که برای آرامش شهرش شبها گشت زنی می کرد

شهیدی که برای آرامش شهرش شبها گشت زنی می کرد

شهیدی که برای آرامش شهرش شبها گشت زنی می کرد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار