داستانک/

طلوع پیوند برادری ارتش و سپاه در غروب جاویدان منافقین

فرماندهان ارتش و سپاه، فرماندهی مناطق را به صورتی سازماندهی کردند که هر یگان، مکمل و پوشش‌دهنده یگان دیگر باشد و قرار شد تا برادران ارتش و سپاه در برابر هجمه دشمن خارجی و عناصر پلید و خودفروخته یاور و پشتیبان یکدیگر بمانند.
کد خبر: ۴۶۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ - 26July 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس  - «سید احمد اصغری»؛ برای جلسه مهمی به دفتر فرماندهی ارتش رفته و منتظر فرمانده جدید ارتش برادر صیادشیرازی بود. درب‌ها و دیوار پر از لوح‌های سپاس، تقدیرنامه‌ها و تصاویری از مناطق جنگی با حضور مقامات و شخصیت‌های شناخته شده‌ای از جمله آیت الله خامنه‌ای، آقای هاشمی و سایر فرماندهان نظامی رسته‌های مختلف بود. چند نقشه بر روی میز جلسات، توجهش را به خود جلب کرد. حدس زد که باید عملیاتی در پیش باشد و این جلسه به خاطر همین است. رفت تا بر روی صندلی بنشیند که در همین لحظه، درب دفتر باز شد و فرمانده به داخل اتاق آمد.

پس از احوالپرسی، شهید صیاد بدون مقدمه گفت: «برادر شوشتری! قطعنامه 598 از طرف حزب بعث صادر شده و غیرقابل قبول است و حالا صدام، دست به سوی مجاهدین خلق و گروه رجوی دراز کرده و آن‌ها هم دو عملیات بنام «فروغ جاویدان» و «آفتاب چهلچراغ» را طراحی کرده‌اند و حتی توانسته‌اند تا نزدیکی کرمانشاه جلو بیایند و از چند شهر مثل سرپل ذهاب و اسلام‌آباد هم عبور کرده‌اند. حالا ما باید به لطف خدا، به عنایت اهل بیت (ع)، به همت رزمندگان و به برکت همراهی مردم، نگذاریم که آن‌ها به اهداف شوم خود برسند.»

بعد از این گفت‌وگو، از روی نقشه‌ها و کالک‌های عملیات، محورهای مختلف را تحلیل و ارزیابی کردند و فرماندهی مناطق را به صورتی سازماندهی کردند که هر یگان، مکمل و پوشش‌دهنده یگان دیگر باشد و قرار شد تا برادران ارتش و سپاه، یاور و پشتیبان هم در برابر هجمه دشمن خارجی و عناصر پلید و خودفروخته باشند. سرانجام، آخرین عملیات رزمی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله رقم خورد؛ با این تفاوت بسیار مهم که این بار، دشمنان ما بعثی‌ها نبودند بلکه افرادی بودند که به ظاهر ملیت یکسانی با ما داشتند اما در قالب نیروهای شبه نظامی موسوم به ارتش آزادی‌بخش ملی یا همان مجاهدین خلق، از حمایت رسانه‌ای کشورهای محور استکبار و پشتیبانی نظامی کامل حزب بعث برخوردار بودند.

عملیات مرصاد با رمز «یا علی بن ابی‌طالب (ع)» در روز پنجشنبه ششم مرداد 1367 با هدف مقابله با منافقین، پاکسازی منطقه و آزادسازی مناطق آلوده به لوث وجود تروریست‌های سازمان مجاهدین آغاز شد. در این عملیات، سه گردان از تیپ نبی اکرم (ص)، تیپ مسلم و یک گردان از ایلام با نقش آفرینی جاودانه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند و به این ترتیب، به لطف خدا و همت ستاد مشترک ارتش و سپاه، عملیات مرصاد با موفقیت به سرانجام رسید و بیش از دو هزار نفر از منافقین به هلاکت رسیدند که در میان آنان، فرماندهان ارشد این سازمان تروریستی هم به چشم می‌خوردند.

آری، رشادت‌ها و جانفشانی‎های امیران سرافرازی همچون شهید صیادشیرازی و سرداران دلاوری همانند شهید شوشتری بود که صلابت و اقتدار و آرامش را برای کشور و میهن عزیزمان به ارمغان آورد و این راه پر افتخار همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار