سرلشکر صفوی:

۸۰ هزار موشک حزب‌الله آماده شلیک به تل‌آویو و حیفا است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: حزب‌الله لبنان بیخ گوش صهیونیست‌هاست، و بیش از ۸۰هزار موشک آماده شلیک به تل‌آویو و حیفا دارد.
کد خبر: ۴۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱ - 21May 2015

۸۰ هزار موشک حزب‌الله آماده شلیک به تل‌آویو و حیفا است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر سید یحیی صفوی در برنامه " نگاه دو" شبکه دو سیما به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: عراقیها اشغال خرمشهر را به عنوان بزرگترین پیروزی خود اعلام کردند که بنابراین آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد 61 پیروزی راهبردی ایران و شکست راهبردی عراق بود، در واقع کفه موازنه نظامی سیاسی جنگ به نفع ایران بهطور کامل تغییر موازنه داد.

سرلشکر صفوی به وفاداری مردم به نظام اشاره کرد و گفت: در آن زمان با فرمان حضرت امام(ره) 2 میلیون بسیجی به جبههها اعزام شدند، که 200 هزار شهید، 300 هزار جانباز و 40 هزار آزاده نشاندهنده وفاداری ملت به نظام است.

وی افزود: هماکنون این وفاداری در انسجام و اتحاد و حضور مردم در صحنههای اقتصاد مقاومتی و حمایت از ارکان نظام و حفظ عظمت ملت ایران است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن با همه مشکلات حضوری افتخارآفرین و دشمنشکن است.

مجری برنامه از دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا درباره راهبرد ایران در دوران جنگ تحمیلی پرسید؛ که وی در پاسخ گفت: از ابتدا تا انتهای جنگ راهبرد ایران دفاعی بود و حتی زمانی که به سرزمین عراق ورود پیدا کردیم برای احقاق حقوق ملت ایران و برای این بود که اراده سیاسی خود را بر دشمن تحمیل کنیم و آنها مجبور شوند که قرار داد 1975 را بپذیرند و به آتش بس دائمی برسیم.

وی افزود: بنابراین از ابتدا تا انتها راهبرد ایران دفاعی بود و اکنون نیز استراتژی ما دفاعی و بازدارندگی موثر است و استراتژی هجومی در دکترین ما وجود ندارد.

سرلشکر صفوی گفت: ما اکنون دولت و حکومتی مقتدر از نظر ثبات سیاسی، قدرت دفاعی ، فرهنگی و نفوذ سیاسی در منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون وضع ژئوپلتیک ایران در بالاترین سطح قراردارد افزود: عوامل قدرت ملی، ثبات سیاسی و ایجاد امنیت پایدار نه تنها برای ایران اسلامی بلکه ایران برگ برنده امنیت فرامنطقه ای است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: در منطقه غرب آسیا از یک طرف هر نوع امنیت پایدار ایران است و ایران حرف اول و آخر را میزند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر تحریمها علیه ایران گفت: تحریمها در زمان جنگ هم بود اما نه به اندازه امروز، امروز آمریکایی ها و هواداران آنها یک تحریم همه جانبه ظالمانه و جنگ اقتصادی را علیه ملت ما به راه انداخته اند.

وی افزود: این تحریم ها نه تنها در "های تک" و تکنولوژی پیشرفته است بلکه در اقلام دارویی و فروش نفت نیز وجود دارد و در زمان جنگ نیز بیش از دو میلیون بشکه نفت و بعضا 3 میلیون بشکه نفت به فروش می رساندیم امروز این تحریمها با نفوذ آمریکایی ها غیرقابل مقایسه است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: همانگونه که در زمان جنگ بامقاومت ملی و مدیریت صحیح در داخل کشور و با استفاده از قدرت درون زا و با تکیه بر ملت مان و با تکیه بر نخبگان در بخش های مختلف از جمله در بخش نظامی با آنها مقابله کردیم و توانستیم با رهبری حضرت امام به پیروزی رسیم، اکنون نیز راه عبور از این پیچ تاریخی و تحریمهای ظالمانه بدون تردید، یک مقاومت ملی است.

وی افزود: در مدیریت داخلی نیز مدیریتی شجاعانه و تؤام با ابتکار و صداقت هست.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه در آن زمان (دوران جنگ) نیز درباره جنگ همواره مذاکرات سیاسی انجام میشد گفت: آن زمان مذاکرات کمتر درباره شکستن تحریم های اقتصادی بلکه بیشتر درباره تحریمهای نظامی بود.

وی افزود: آن زمان (سال 65) طوری شده بود که بیشتر از 600 هزار بشکه نفت نمی توانستیم صادر کنیم و یا نفت ما را از 20 دلار به زیر 10 دلار رساندند؛ به طوری که درآمد ارزی ما حدود 7 میلیارد دلار بیشتر نشد.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه اکنون تحریم ها ابعاد بیشتری دارد، گفت: امیدواریم هم دولتمردان و هم ملت هوشمند و صبور تحت رهبریهای حکیمانه و خردمندانه مقام معظم رهبری از همین تحریمهای اقتصادی نیز عبور کنیم.

وی افزود : آمریکاییها هم میدانند این تحریم ها ملت ایران را مقاومتر میکند و میدانند ملت ایران ملتی مقاوم است و ظرفیت ملت ما فوقالعاده بالاست.

سرلشکر صفوی ادامه داد: همانطور که ملت ایران 8 سال جنگ را تحمل کردند و به پیروزی رساندند اکنون نیز با همین ظرفیت و آستانه تحمل بالا و با آن نخبگان سیاسی از تحریمها عبور میکنند.

سرلشکر صفوی گفت: امیداوریم از این تحریم ها نیز عبور کنیم و آمریکاییها مجبور شوند به ایران امتیاز لازم را بدهند.

** صهیونیستها از قدرت و توانمندی ایران و حزب الله آگاهند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت : تصور نمی کنم صهیونیست ها آنقدر ناشی و کم عقل باشند که برای ایران برنامه نظامی تدارک ببینند، آنها از قدرت و توانمندی ایران و حزبالله مطلع هستند.

سرلشکر صفوی در ادامه برنامه "نگاه دو" شبکه دو به سخنان تهدیدآمیز مقامات آمریکایی و صهیونیستی اشاره کرد و گفت: صهیونیستها خوب میدانند که نتوانستند در جنگ 33 روزه در مقابل حزبالله و جنگهای 22 و 50 روزه در مقابل مردم غزه پیروز شوند در حالی که اینجا یک حکومت مقتدر و قدرتمند وجود دارد.

وی ادامه داد: حضرت آقا 2 سال پیش در حرم مطهر امام رضا(ع) فرمودند "اگر صهیونیستها بخواهند غلطی کنند حیفا و تلآویو را با خاک یکسان میکنیم".

سرلشکر صفوی گفت: این حرف شعاری نیست، و ایران به کمک حزبالله و دوستانش این قدرت را دارد که در صورت تجاوز نظامی از طرف صهیونیستها به ایران، حیفا و تلآویو را با خاک یکسان کند.

وی با بیان اینکه این حرف پشتوانه عملی دارد و تنها یک حرف نیست، افزود: صهیونیست ها مشکلات زیادی دارند و میدانند قدرت ایران فراتر از آن است که بتوانند با آن گلاویز شوند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پاسخ به این سوال مجری برنامه که مسئولان رژیم صهیونیستی از بیان برخی مسائل به دنبال چه چیزهای هستند گفت: مسئولان آمریکایی و صهیونیستی با این اظهاراتشان به دنبال فضاسازی هستند.

وی افزود: حزبالله لبنان در بیخ گوش آنهاست که بیش از 80 هزار موشک آماده شلیک به تلآویو و حیفا است. 

سرلشکر صفوی گفت: بعید می دانم صهیونیستها برای ما مشکل نظامی به وجود بیاورند؛ چون میدانند ایران کشوری قدرتمند است که پاسخ شکنندهای به آنها خواهد داد.

وی افزود: ما بخشی از قدرتمندی نظامی خود را نشان دادیم و ایران بسیاری از ظرفیتها و توانمندی خود را نشان نداده است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: ما کشوری قدرتمند هستیم و نیروهای مسلح قدرتمندی داریم که نهتنها رژیم صهیونیستی، بلکه هر متجاوزی بخواهد به ایران تجاوز کند پاسخ شکننده به او خواهد داد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پاسخ به سوال مجری مبنی بر فعالیت های تروریستی در منطقه غرب آسیا گفت: ابتدا باید ریشه تروریسم و ناامنی را پیدا کرد.

وی افزود : به نظر من حضور و لشکرکشیها از سال 2001 به افغانستان و 2003 به عراق، اساس ناامنی منطقه شد، و گروههای تروریستی مانند داعش و جبهه النصره و دیگر گروههای تروریستی نیز در منطقه شکل گرفتند که دستگاهها و سازمانهای اطلاعاتی مانند سیا، موساد و برخی کشورهای کمعقل با پولها و دلارهای نفتی خود این گروههای تروریستی را در سوریه ، افغانستان، پاکستان و عراق حمایت میکنند.

سرلشکر صفوی گفت: منشا تروریسم منطقه یک جبهه متحد از آمریکایی ها و یا دولت های منطقه ای که با آمریکایی ها و سازمان های اطلاعاتی آمریکا هماهنگ هستند و گروههای تروریستی را آنها تجهیز میکنند.

وی افزود: آنها حتی اکنون نیز گروههای آمریکا ضدانقلاب اسلامی ایران را تجهیز میکنند و میخواهند ناامنی را به مرزهای ما بکشند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: مقام معظم رهبری امروز به آمریکا و کشورهای جنوبی خلیج فارس هشدار دادند که اگر ناامنی را به مرزهای ما بکشانید با پاسخ شکننده و محکمی مواجه میشوید. در سایت پنتاگون رسما نوشته شده است که ما 25 هزار نیرو را در ترکیه و اردن برای اعزام به سوریه آموزش میدهیم و تجهیز میکنیم و تاکنون 500 نفر از نیروهای آموزشدیده را وارد خاک سوریه کردهایم تا علیه دولت سوریه بجنگند.

سرلشکر صفوی گفت: ما حتی در عراق میبینیم که (آمریکاییها) با هواپیما برای داعشیها بار ریزی سلاح میکنند و از این طریق تجهیزات میفرستند.

وی با بیان اینکه حتی این ائتلافی که در عراق تشکیل شده است هیچ برخوردی با داعش نمیکنند، افزود: بلکه گاهی فرماندهان آنها را با بالگرد از صحنه نبرد نجات می دهند. 

سرلشکر صفوی ادامه داد: بنابراین منشا تروریسم را باید قدرتهای فرامنطقه بهطور خاص آمریکاییها و وابستگان آنها در منطقه بدانیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا درباره این سوال مجری که راهبرد آمریکا از گسترش تروریسم در منطقه چیست و چه نفعی میبرند، گفت: آمریکایی ها پیش از این خاورمیانه جدید یا بزرگ را مطرح کرده بودند، و به نظر می رسد اکنون نیز به دنبال این اهداف راهبردی در منطقه غرب آسیا هستند. 

سرلشکر صفوی افزود: با طرح خاورمیانه جدید به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی و عربی بودند و جنگهای نیابتی که برخی دولتهای عربی به راه انداختند و چه فعالیتهای گروههای تروریستی باعث توسعه پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه و فروش صدها میلیارد دلار سلاح آمریکایی در منطقه میشود.

وی ادامه داد: البته علاوه بر بردن نفت منطقه و فروش سلاح با ایجاد ناامنی جلوی بیداری اسلامی را بگیرند.

سرلشکر صفوی گفت: در واقع مسلمانان با پول مسلمانها به جان هم افتادند تا هم امنیت رژیم صهیونستی تامین شود و هم اهداف سیاست آمریکا در منطقه پیش برود.

وی به جنایت های گروههای تروریستی در منطقه به خصوص داعش در عراق اشاره کرد و افزود: اینها برای مردم منطقه غیر قابل تحمل است و ملتهای منطقه ملت یمن، بحرین، سوریه و عراق محکم ایستادهاند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پاسخ به این سؤال مجری که راه مقابله با تروریست در منطقه چیست، گفت: یکی از راهها و سازوکارهای مقابله با تروریست، سازوکار دولتی است که اگر دولت های منطقه با یکدیگر اتحاد منطقه ای و پیمان دفاعی و امنیتی برای منطقه ببندند در این پیمان دستهجمعی امنیت خلیج فارس را تامین کنند.

وی با بیان اینکه منطقه خلیج فارس تحتالشعاع 8 کشور است، افزود: این پیمان با خروج نیروهای بیگانه از منطقه میتواند نقش بسزایی در افزایش امنیت داشته باشد ، چون بنده ریشه ناامنی منطقه را وجود نیروهای فرامنطقه و بیگانه میدانم.

سرلشکر صفوی گفت: ایجاد این اتحاد و پیمان میان کشورهای منطقه کاری مشکل است زیرا آمریکاییها و اسرائیلیها با نفوذی که در برخی کشورها و دولتها دارند، نمیگذارند این اتفاق به سرانجام برسد.

وی افزود: برخی از کشورهای منطقه این جنگ نیابتی از طرف آمریکا را پذیرفتهاند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: اکنون که دولت های منطقه نمی توانند، باید ملتهای منطقه با تروریستها بجنگند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به کشور عراق اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در عراق پارلمان و دولت نسبتا خوبی برقرار است و در حال مبارزه با گروههای تروریستی هستند و از سوی دیگر بشار اسد در سوریه با حمایت نیروهای مردمی در مقابل گروههای تروریستی ایستادگی کرده است.

وی افزود: اکنون نقش رهبران و پارلمانها و بهرهمندی از نیروهای مردمی برای برخورد و مقابله با گروههای تروریستی مهم است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه اگر دولت ها به یک پیمان دسته جمعی نمی رسند حداقل با همراهی ملت های خود به جنگ تروریست بروند و این شدنی است، گفت: نخستین گروه های تروریستی در ایران بودند که سالها درگیر منافقین ، کموله و دموکرات بودیم و بزرگان ما را به شهادت رسانند بطوری که  منافقین در یک روز در تهران 63 نفر را ترور کردند.

وی افزود: بنابراین اگر رهبران با ملت های خود صادق باشند ظرفیت ملت های منطقه طوری است که با  این گروههای تروریستی که از خارج می ایند و ایدئولوژی شان ضد انسانی و بشری است مبارزه کنند.

** نیروهای مسلح ما امنیت خلیج فارس را تضمین میکنند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی عراق حمایت می کند.

سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی در ادامه برنامه "نگاه دو" شبکه دو در پاسخ به این سؤال که ارزیابی شما از طرح آمریکایی تجزیه عراق چیست، افزود : دولت و پارلمان و مرجعیت شیعه عراق محکم در برابر تجزیه طلبی ایستاده اند تا استقلال عراق حفظ شود و جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی عراق حمایت می کند.

وی افزود: البته برخی گروههای در داخل عراق نیز باید بدانند نزدیک شدن به آمریکاییها به دنبال تجزیه و خودمختاری و برای خود استقلالی، با شکست مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: این کار سابقه طولانی دارد و نخستین بار انگلیسی ها و فرانسوی ها در قرارداد "سایس پیکو" به دنبال تشکیل دولتی کردی و ارمنی بودند که یک طرح شکست خورده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: خود گروهها بدانند این اقدامات به ضررشان تمام خواهد شد و دسترسی به این هدف مغایر با عقلانیت سیاسی است و تصور نمیکنم با تمام فشارهای که آمریکا وارد می کند، بتوانند کشورهای منطقه از جمله عراق را به سمت تجزیه شدن ببرند.

سرلشکر صفوی در پاسخ به این سؤال مجری که چرا منطقه خلیج فارس پرتنش است، گفت : تصور بنده این است که از 24 سال گذشته یعنی از سال 1991 که آمریکایی ها به بهانه بیرون راندن عراقیها از کویت به این منطقه لشکر کشی نظامی کردند تاکنون که در سال 2015 قرار داریم توسعه نا امنی در این منطقه برای گسترش پایگاه های نظامی و بردن نفت منطقه است.

وی با بیان اینکه 63 تا 65 درصد منابع نفتی جهان در منطقه خلیج فارس است افزود : روزانه بیش از 17 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز خارج می شود.

دستیارو مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه هدف آمریکا از حضور در منطقه تسلط بر کشورهای منطقه است گفت: برخی از دولتهای منطقه دولتهای بیریشه هستند و حتی 100 سال نیز عمر ندارند.

سرلشکر صفوی به حضور آمریکا در برخی کشورهای عربی اشاره کرد و افزود: آمریکا به بهانه برقراری امنیت و یا با القاء این توهمات که ایران دشمن شماست در آنجا حضور دارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که ایران آنها را به وحدت دعوت می کند اما کشورهای عربی در مقابل این وحدت، ایران هراسی و جنگ شیعه و سنی را به راه میاندازند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه رفتار ایران عاقلانه و وحدت آمیز و توام با تامین امنیت در منطقه است گفت: برخلاف آنچه که آمریکاییها و رژیم صهیونیستی به این کشورها تلقین میکنند امیدواریم عقلانیت در این کشورها بهوجود بیایید.  

سرلشکر صفوی با بیان اینکه ایران هیچگاه هیچ نوع دشمنی با این کشورها و هیچ نوع تهدیدی برای این کشورها نیست، خاطر نشان کرد: امیدواریم  عقلانیت در برخی کشورهای منطقه به وجود بیاید تا آنها مصالح خود، امت اسلامی و منطقه خلیج فارس را درست تشخیص دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آمریکایی ها با اسلام هراسی چقدر توانسته اند منطقه را ناامن کنند افزود : آنها موفق بودند، هم آمریکایی ها و هم صهیونست ها و برخی کشورهای منطقه به دنبال تبعیت از استراتژی آمریکایی به این بخش دامن زدند و موفق هم بودند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: ملت های منطقه می فهمند که رهبرانشان ابزار دست آمریکاییها و صهیونیست ها قرار گرفته اند و سرانجام همین ملت ها حکومتها را سر عقل خواهند آورد و سلاحهایی که آمریکاییها به این کشورها میفروشند روزی به دست ملتهای منطقه میافتد و علیه خود آمریکاییها بهکار میرود.

وی با بیان اینکه رفتار حکومتها در رابطه با ملتهای خود تعیینکننده است، افزود: عربستان سعودی 25 تا 26  میلیون جمعیت دارد.

وی ادامه داد: مردم عربستان و ملتهای منطقه رشد فکری کردهاند، و در فهم بالایی به سر میبرند، و میبینند که ایران دشمن آنها نیست.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه باید تلاش کنیم در جنگ نرم و رسانه ای نیز بتوانیم موفقیت کسب کنیم، گفت: باید صدای مظلومیت مردم منطقه را به جهانیان برسانیم.

وی درباره هشدار مقام معظم رهبری در خصوص امنیت خلیج فارس نیز افزود: ممکن است برخیها با حمایت از گروههای تروریستی و یا برخی از دولتهای که از عقلانیت و خردمندی کافی برخوردار نیستند بخواهند یک نوع ناامنی را به مرزهای ما بکشانند.

سرلشکر صفوی ادامه داد : اما آنها میدانند که ایران یک حکومت قدرتمند است، و نیروهای مسلح ما امنیت خلیج فارس را تضمین میکنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: ما 2 هزار کیلومتر ساحل از دریایی عمان تا خلیج فارس داریم که ایران تضمینکننده امنیت در خلیج فارس و ترانزیت نفت است.

سرلشکر صفوی درباره اینکه بزرگترین چالش را در منطقه خلیج فارس چه میدانید، اظهار داشت:آمریکاییها ممکن است افکار پلیدی داشته باشند، اما دستگاههای اطلاعاتی ما اشراف کاملی بر هواپیماها و ناوهای آمریکایی دارند  و آنها را رصد میکنند.

وی با بیان اینکه ما رفتار بیکانگان را در عراق و سوریه و خلیج فارس رصد میکنیم، ادامه داد : ما حتی زیردریاییهای آمریکا را که از زیر آب از تنگه هرمز عبور میکنند رصد میکنیم، و حتی وقتی میخواهند از تنگه هرمز عبور کنند شناورهای نیروی دریایی سپاه بالای سر آنها میروند و به آنها هشدار میدهند که روی آب بیایند؛ زیرا زیردریاییها در عبور از تنگههای آبی جهان طبق قوانین باید به سطح آب بیایند.

سرلشکر صفوی گفت: به هر حال امنیت منطقه باید توسط هشت کشور پیرامون تامین شود، و امنیت آن ربطی به بیگانگان ندارد.

وی درباره رقابت میان امریگا و انگلیس در منطقه نیز افزود: انگلیسی ها از منطقه خارج شده بودند، اما سال گذشته دوباره به منطقه برگشتند، و در بحرین پایگاه زدند؛ اما به هر حال آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی در اهداف سیاسی در یک راستا حرکت میکنند.

سرلشکر صفوی گفت: بهرغم تمام خباثتها و نقشههای خباثتآلود، به لطف و فضل الهی، ملتهای منطقه به هوشیاری بالایی میرسند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار