فشار کنگره آمریکا به اروپا برای معرفی تمامیت حزب‌الله به عنوان «سازمان تروریستی»

گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با معرفی قطعنامه‌ای از کشور‌های اروپایی خواسته‌اند تمام حزب‌الله را به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی کند.
کد خبر: ۴۶۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳ - 27July 2021

فشار کنگره آمریکا به اروپا برای معرفی تمامیت حزب‌الله به عنوان «سازمان تروریستی»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گروهی از اعضای هر دو حزب مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای معرفی کرده و از اتحادیه اروپا خواسته‌اند تمایز موجود فعلی میان حزب‌الله به عنوان سازمانی سیاسی و نظامی را حذف کنند.

این قطعنامه را پنج قانونگذار حزب دموکرات و ۵ قانونگذار حزب جمهوری‌خواه معرفی کرده‌اند و خواسته‌اند کشور‌های عضو اتحادیه اروپا تمام حزب‌الله را به عنوان «سازمان تروریستی» بشناسند.

آمریکا، حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» از منظر این کشور قرار داده است. برخی از کشور‌های اروپایی میان شاخه نظامی حزب‌الله و شاخه سیاسی آن تمایز قائل شده‌اند.

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، شاخه نظامی حزب‌الله را در فهرست تحریم‌های مرتبط با گروه‌های اصطلاحاً تروریستی قرار داده‌اند، اما شاخه سیاسی حزب‌الله مشمول چنین تحریم‌هایی نیست.

«تد داچ»، عضو رئیس کمیته فرعی امور خاورمیانه، آفریقای شمالی و مبارزه با تروریسم گغت: «ما می‌خواهیم اتحادیه اروپا اجازه ندهد شاخه اصطلاحاً سیاسی حزب‌الله آزادانه فعالیت کند. می‌خواهیم اتحادیه اروپا در مقابله کامل با این گروه تروریستی و شبکه جهانی مجرمانه‌اش به ما ملحق شود.»

آمریکا از چند سال پیش در راستای تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنانکشور‌های اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده است. آمریکا همچنین چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

اقدامات آمریکا در لبنان بار‌ها مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته که می‌گویند حزب‌الله نقش مهمی در حفظ آرامش و ثبات لبنان و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه داشته است.

اتحادیه اروپا سال ۲۰۱۳ به درخواست بلغارستان شاخه نظامی حزب‌الله را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی قرار داد.

«پیتر میجر»، از دیگر حامیان این قطعنامه گفت: «تمایزگذاری اتحادیه اروپا بین شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله هم دور از صداقت است و هم کمک چندانی به مقابله با تلاش‌های این سازمان برای درآمدزایی و جذب نیرو نمی‌کند.»

وی در ادامه گفت: «این قطعنامه از اتحادیه اروپا می‌خواهد این واقعیت را به رسمیت بشناسد که حزب‌الله سازمانی تماماً تروریستی است و گام‌هایی برای مقابله بهتر با فعالیت‌های مخرب این سازمان در سراسر دنیا بردارد.»

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار