در چهارمین جشنواره استانی «ترنم فتح» مطرح شد؛

عملیات مرصاد تداعی ارزش‌ها و ایثارگری ملت ایران بود

سرهنگ «سلامی» گفت: عملیات مرصاد تداعی ارزش‌ها و ایثارگری ملت ایران و یکی از موفق‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که نابودی سازمان نظامی منافقین را به همراه داشت.
کد خبر: ۴۶۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶ - 28July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در چهارمین جشنواره استانی «ترنم فتح» ویژه یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح همزمان با سالروز عملیات مرصاد در جمع گروه‌های موزیک نیرو‌های مسلح استان اظهار داشت: دوران پرافتخار دفاع مقدس برگ‌های زرینی در خود دارد که در تاریخ ماندگار شده و از آن‌ها به عنوان اوج مقاومت و ایثار رزمندگان اسلامی در سال‌های حماسه و خون یاد می‌شود.

وی با بیان این که سنگین‌ترین تلفات منافقین در طول هشت سال دفاع مقدس در عملیات مرصاد رخ داد، افزود: یکی از شاخص‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس که در پاسخ به عملیات «فروغ جاویدان» اتفاق افتاد، عملیات مرصاد بود، در واقع رزمندگان اسلام به کانون فتنه منافقین حمله کردند و باعث نابودی دشمن شدند.

سلامی گفت: عملیات مرصاد تداعی ارزش‌ها و ایثارگری ملت ایران بود، یکی از موفق‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس که با الطاف خاصه خداوندی نابودی سازمان نظامی منافقین را به همراه داشت و پرونده هشت سال دفاع مقدس در بعد سخت‌افزاری آن را با شکست منافقان بست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که اولین نیرو‌های سازماندهی‌شده که منافقین را در تنگه مرصاد زمین‌گیر کردند، رزمندگان استان سمنان بودند افزود: در سوم مرداد ۱۳۶۷، نیرو‌های منافقین از محور سرپل ذهاب وارد ایران شدند، اما دلاور مردان استان سمنان، تیپ قائم استان سمنان با ابلاغ ماموریت از طرف قرارگاه در سوم مردادماه سال ۱۳۶۷ با سازمان رزم خود شامل چهار گردان توانست حرکت اولیه منافقین که به سوی کرمانشاه در حرکت بودند را سد و دشمن را زمین گیر کند.

وی ادامه داد: در عملیات غرورآفرین مرصاد که گردان‌هایی از تیپ قائم (عج) استان سمنان در آن نقش مهمی داشتند مورد تحسین فرماندهی معظم کل قوا قرار گرفتند و ایشان در سفر به استان سمنان در سال ۸۵ یادآور شدند: «تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد نقش مهمی ایفا کرد. شنیدم نقش تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد آن‌چنان بود که اگر نبود، دشمن ممکن بود تا کرمانشاه بیاید. آن که ایستاد؛ تیپ قائم (عج) بود. این‌ها در تاریخ می‌ماند».

سلامی ادامه داد: تیپ ۱۲ قائم (عج) استان سمنان در ۶۰ ساعت مقاومت جانانه در برابر پیشروی منافقان، ۶۷ شهید و ۲۲۸ مجروح به انقلاب و کشور تقدیم کرد تا برگ زرینی از حماسه سازی مردم دلیر استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس را خلق کند.

سلامی ادامه داد: همزمان با سالروز عملیات مرصاد برنامه هایی، چون بازخوانی عملیات مرصاد، محافل خاطره گویی و روایت گری، یادواره شهدا، شب شعر و خاطره، برپایی نمایشگاه‌های مختلف برنامه ریزی و برگزار شده است که به دلیل شرایط قرمز کرونایی استان سمنان مراسم و برنامه‌های تجمعی برگزار نخواهد شد و عمده برنامه‌ها در بستر فضای مجازی در حال برگزاری است.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: جشنواره «ترنم فتح» ویژه یگان‎های موزیک نیرو‌های مسلح است که با هدف بازآفرینی حماسه‎های دفاع مقدس، روحیه حماسی جوانان و ارتقای کیفی یگان‎های موزیک نیرو‌های مسلح هر ساله برگزار می‎شود که امسال نیز چهارمین دوره این جشنواره به مناسبت عملیات مرصاد برگزار شد. گرو‌های موزیک نیرو‌های مسلح نماد روحیه حماسی و نظم و انضباط در رزمندگان و نیرو‌های مسلح است که در سال‌های اخیر تلاش شده با اشعار و آهنگ‌های حماسی توانایی‌های موجود در گروه‌های موزیک ارتقا یابد.

در ادامه این مراسم سرهنگ ستاد «داریوش نوروزی» فرمانده مرکز آموزش پدافند هوایی استان سمنان خاطر نشان کرد: با توجه به توطئه‌هایی که از سوی دشمنان، علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد آن چه اهمیت دارد وحدت و انسجام آحاد ملت و نیرو‌های مسلح است.

وی با بیان این که آن چه که به آن نیاز داریم توجه به فرهنگ دفاع مقدس است، افزود: امروز، فرهنگ دفاع مقدس درمان مشکلات جامعه است و ما با فرهنگ دفاع مقدس و با در کنار هم بودن و وحدت و انسجام مردم، مسئولین و نیرو‌های مسلح از گردنه‌های صعب العبور بحران‌ها از ابتدای انقلاب و تا دوران دفاع مقدس عبور کردیم و امرزو نیز به آن فرهنگ غنی نیاز داریم.

در ادامه این مراسم از ۵ گروه موزیک شرکت کننده دراین جشنواره، رزم نواز تیپ ۲۵۸ شهید پژوهنده به عنوان گروه نخست، تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان به عنوان گروه دوم، فرماندهی انتظامی استان سمنان به عنوان گروه سوم و علی رستمی نسب از تیپ ۲۵۸ شهید پژوهنده به عنوان رتبه برتر در بخش تک نوازی توانستند رتبه‌های نخست جشنواره را به خود اختصاص دادند.

عملیات مرصاد تداعی ارزش‌ها و ایثارگری ملت ایران بود

عملیات مرصاد تداعی ارزش‌ها و ایثارگری ملت ایران بود

 

عملیات مرصاد تداعی ارزش‌ها و ایثارگری ملت ایران بود

عملیات مرصاد تداعی ارزش‌ها و ایثارگری ملت ایران بود

عملیات مرصاد تداعی ارزش‌ها و ایثارگری ملت ایران بود

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار