در نشریه خط حزب‌الله مطرح شد؛

ارزش‌های توحیدی، پیشران اصلی حرکت به سوی پیشرفت

جامعه ایرانی پای ارزش‌های الهی ایستاده و آنچه پیشران اصلی رشد و حرکت آن محسوب می‌شود، ارزش‌های توحیدی است به همین دلیل دشمن توان شکست این مردم را ندارد.
کد خبر: ۴۶۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ - 31July 2021

«جمهوریت» و «اسلامیت» دو روی یک سکه هستند/ تفاوت میان «جمهوریت» و «اسلامیت» در نوع نگاه مردم استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشریه خط حز‌ب‌الله به صاحب امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هر هفته روز‌های جمعه در کانال‌های اجتماعی Khamenei.ir منتشر می‌شود.

این نشریه در هر هفته‌نامه خود به انتشار مسائل اساسی آن هفته چه در داخل کشور و چه در خارج و مسائل بین‌الملل جهان اسلام می‌پردازد.

از آنجا که سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خرداد اخیر برگزار شده است، خط حزب‌الله علاوه بر مسائل مهم دیگر روز، به انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) در رابطه با مسائل مربوط به کشور و بیان ویژگی‌های دولت جوان حزب‌اللهی می‌پردازد.

این نشریه در دو شماره ۲۹۵ خود با عنوان «همه با هم برای تحول‌آفرینی» و ۲۹۶ خود با عنوان «راز استمرار انقلاب» به حماسی بودن حضور مردم در انتخابات و همچنین وابستگی حیات انقلاب اسلامی به حضور مردم در صحنه اشاره کرده و به انتشار بیانات رهبران انقلاب اسلامی در مورد جایگاه و اهمیت جمهوریت و اسلامیت پرداخته است.

بخشی از این بیانات به شرح زیر هستند:

در نظام جمهوری اسلامی هم شرایط منتخب و هم احکام جاری بر پایه اسلام هستند

امام خمینی (ره) از همان هنگام که در تبعید بودند، در مورد آینده سیاسی ایران و نظام سیاسی جایگزین رژیم طاغوتی پهلوی مورد سؤال خبرنگاران قرار می‌گرفتند.

یکی از سؤالاتی که امام (ره) مورد پرسش آن قرار گرفتند، آن بود که جمهوریت می‌تواند بدون پایه مذهبی هم باشد و در جمهوریت در ایران بر چه پایه‌ای خواهد بود؟

پاسخ امام (ره) به این پرسش این بود که مفهوم جمهوری در همه جا یکی است منتهی لفظ اسلامی در کنار آن برای این است که هم شرایط منتخب و هم احکامی که در ایران جاری می‌شوند، بر پایه اسلام باشند.

دشمنان انقلاب اسلامی از هر راهی تلاش می‌کنند تا مردم را از انقلاب دلسرد کنند

پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان آن از هر راهی تلاش کردند تا جمهوری بودن انقلاب را بی‌معنی جلوه دهند و مردم را از انقلاب و حمایت از آن مأیوس کنند. دشمنان نظام تلاش کردند تا نقش مردم را در رویداد‌های مختلف و انتخابات کمرنگ جلوه دهند و از طرف دیگر منورالفکران هم تلاش کردند تا با اقدامات مختلف علمی، «جمهوریت» و «اسلامیت» انقلاب را متعارض نشان دهند و تنها راه حل مشکل را کناره‌گیری از یکی از این دو امر دانستند.

در دل اسلامیت، جمهوریت هم هست

از نظر رهبران انقلاب اسلامی تمایزی میان «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام وجود ندارد و از نظر آنها «جمهوریت» و «اسلامیت» دو روی یک سکه هستند. در دل «اسلامیت» «جمهوریت» هم هست؛ در دل اتکا به حکم الهی، تکیه بر مردم و احترام به خواست و رأی مردم هم هست.

جدای از کسانی که از روی مقاصدی خاص جمهوریت را بر اسلامیت مقدم می‌دانند، تفاوتی که در این میان وجود دارد، تمایزی است که رهبران انقلاب اسلامی برای نوع نگاه مردم قائل هستند. آن‌ها معتقدند که مردمی که در کشور ایران زندگی می‌کنند، مردمی موحد، دین‌مدار و متمایل به معنویات هستند و لاجرم تمایل به حق و حقیقت دارند.

البته بیشتر ملل مسلمان جهان هم همینطور هستند و اگر موانع از سر راهشان برداشته شود، ایمان عمیق آنان به اسلام آشکار می‌شود. در این نگاه جامعه ایرانی پای ارزش‌های الهی ایستاده و آنچه پیشران اصلی رشد و حرکت آن محسوب می‌شود، ارزش‌های توحیدی است به همین دلیل دشمن توان شکست این مردم را ندارد.

دست قدرت خداوند مردم را دور هم جمع می‌کند

در تشییع میلیونی حاج قاسم و یا استقبال مردم از شهدای مدافع حرم، این حرکت‌ها به سان معجزه است و تنها دست قدرت خداوند است که می‌تواند این معجزات را رقم بزند اما کسانی که بر روی این پدیده‌ها تحلیل مادی می‌کنند یا نمی‌توانند این حوادث را ببینند، عقب می‌مانند. باید دست قدرت خدا را دید. این‌ها نشان‌دهنده این هستند که اراده الهی بر این است که این ملت در این راه حرکت کنند و پیروز شوند و نشان‌دهنده معنویات و باطن این ملت هم هست.

مردم پرچم اسلام را در دستان امام خمینی (ره) که گرد ایشان جمع شدند

وقتی مردم پرچم اسلام را در دستان امام خمینی (ره) دیدند و باور کردند که ایشان برای احیای عظمت اسلامی و ایجاد نظام اسلامی وارد میدان مبارزه شدند، گرد ایشان را گرفتند و پس از انقلاب هم به خواست خودشان وارد میدان‌ها خطر شدند چون ایمانشان به اسلام عمیق بود.

برای همین است که چندین سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی با رأی مردم با حسن ظن برخورد می‌کنند. برخلاف برخی جریانات و گروه‌های سیاسی که هر گاه مردم چیزی به جز جریان سیاسی متبوعشان را انتخاب می‌کردند، زبان به شکوائیه باز می‌کردند. از نگاه این جریان‌ها مردم زمانی مردم هستند که فرد یا جریانی را انتخاب کنند که تحت تبعیت آن‌ها است، اما از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم همیشه مردم هستند جدای از انتخابی که در انتخابات به عمل می‌آورند.

نظام جمهوری اسلامی ریشه در مردم دارد

نظام جمهوری اسلامی ریشه دارد و ریشه آن مردم هستند. اجتماع این مردم اطراف نظام، مایه عزت و برکت نظام و برکت خودشان است. مردم کمک می‌کنند به اینکه نظام عزت پیدا کند و این، خود به عزت مردم کمک می‌کند و این مصونیت و امنیت به ارمغان می‌آورد و این، امکانی است برای حل مشکلات کشور.

یکی از اموری که نظام جمهوری اسلامی برای ادامه حیات خود به آن نیاز دارد و آن مستلزم حضور مردم در صحنه است، عرصه‌های انتخاباتی هستند.

حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ علی‌رغم ویروس کرونا منجر به شکست نقشه دشمنان شد

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، معاندان و دشمنان انقلاب اسلامی از راه‌های مختلف کودتا، جنگ، تحریم و ... سعی کردند تا نهال نوپای انقلاب را بخشکانند. (که هر کدام این‌ها به تنهایی برای ساقط کردن یک نظام سیاسی کافی است.)  چیزی که در این میان هست، کمی با سوء تدبیر داخلی درگیر شده بود که با یک کمپین تبلیغاتی و رسانه‌ای کافی بود تا تصور انتخاباتی با مشارکت پایین را برای آن‌ها رقم بزند و فشار‌های بعدی روی نظام جمهوری اسلامی باشد. حتی همه‌گیری بیماری کرونا هم به این دامن زده بود، اما در نهایت و با کمال تعجب حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ بدون در نظر گرفتن شرایطی که قرار بود انتخابات بر بستر آن انجام شود، به شکست انجامید.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار