امام جمعه قم:

نیروهای مسلح، مردمی بوده و ریشه در ایمان به خدا دارند

امام جمعه قم گفت: نیروهای نظامی ما مردمی و الهی بوده و ریشه در ایمان و اتکال به خداوند و قدرت مردمی دارند.
کد خبر: ۴۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹ - 23May 2015

نیروهای مسلح، مردمی بوده و ریشه در ایمان به خدا دارند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، آیتالله علیرضا اعرافی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قم طی سخنانی با گرامیداشت مناسبت های ماه خرداد و شعبان اظهار کرد: خرداد ماه امسال مقارن است با مناسبتهای مهمی همچون ولادت امام حسین(ع)، امام زینالعابدین(ع)، حضرت عباس(ع)، امام عصر(عج)، حضرت علی اکبر(ع)، روز پاسدار، روز جانباز و آزادسازی خرمشهر که باید همه آنها را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه امروز نیروی نظامی مقتدر و شجاعی به نام سپاه پاسداران و بسیج در کشور ما شکل گرفته و ارتش هم در کنار آنها فعالیت میکند ادامه داد: نیروی نظامی ما در ایمان و اتکال به خداوند ریشه دارد و نیرویی الهی محسوب میشود، این نیروی عظیم در قدرت لایزال ملت بزرگ ایران ریشه دارد که متکی به مردم است و علاوه بر این، نیروهای مسلح ما زیر نظر فرماندهی معظم کل قوا یعنی رهبر معظم انقلاب قرار دارند و این جزو ویژگیهای آنها محسوب میشود.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به بیان خاطرهای از سخنان سید حسن نصرالله، گفت: خود او به من گفت در زمان ریاست جمهوری بوش در آمریکا که همه سردمداران منطقه تهی کرده بودند تنها رهبر اسلامی که هیچ هراسی نداشت، آیتالله العظمی امام خامنهای(مدظلهالعالی) بود.

وی با بیان اینکه بسیج، امتداد مردمی نیروهای مسلح و حلقه اتصال آنها با ملت رشید ایران است، عنوان کرد: بسیج تاکنون معجزهها آفریده و امروز امتدادی بینالمللی در سراسر جهان هم هست؛ بسیج ملت ایران امروز الگوی همه نیروهای آزادیخواه قرار گرفته و خط مقاومت با این تجربه شکل گرفته است.

اعرافی خطاب به دشمنان اسلام و قرآن گفت: نیروهای مسلح ما از چنان توانی برخوردارند که اگر با آنها درگیر شوید، به یقین پشیمان خواهید شد.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه ملت ایران دارای فرهنگ و منطق گفتوگوست، خاطرنشان کرد: البته اگر دشمنان بخواهند عزت و کرامت ما را هدف قرار دهند، تمام نیروهای مسلح و همه نسل جوان ما در برابر دشمنان سینه سپر میکنند و به دفاع میپردازند.

وی به مذاکرات هستهای پرداخت و افزود: ایران منطق، عقلانیت و فرهنگ متعالی خود را به جهانیان نشان داد و برای اینکه دنیا اعتماد پیدا کند که منطق ما سلاح هستهای نیست وارد مذاکرات شدیم ولی شواهدی میبینیم که نگرانکننده هستند؛ طرف مذاکرات آمریکایی است که در کمتر از یک قرن، 100 جنگ برافروخته و دهها کودتا را رهبری کرده و پنجههایش به خون مظلومان عالم آغشته است ضمن اینکه دارای ذات خلف وعده بوده و افزونخواهیهای دولت این کشور همواره پیش روی ماست.

اعرافی تصریح کرد: اختلافات داخلی در خود آمریکا در زمینه مذاکرات هم جزو همین شواهد نگرانکننده است؛ مذاکرهکنندگان ایرانی باید اخطارهای مهم رهبری را حتما مد نظر بگیرند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به خردادماه، زمانی که امام خمینی(ره) نقطه شروع انقلاب را از قم و مدرسه فیضیه رقم زد گفت: ایشان همان زمان فرمودند رئیس جمهور آمریکا بداند منفورترین دولتها در نزد ملتهاست؛ امروز هم ملت ایران و حوزههای علمیه با تأسی به رهبر عالیقدر خود همین شعار را فریاد میزند که منفورترین دولتها، دولت ایالات متحده است و فریاد این ملت در روز میلاد پیام آور عاشورا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در برابر همه زیادهخواهیها این است که بر سر عزت و کرامت خود معامله نمیکنند و از شخصیت ایمانی و معنوی خود کوتاه نمیآیند و اجازه بازرسیهای بی حد و حصر و نامعقول نمیدهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار