امام جمعه یزد در نشست خبری «غدیر»:

کرونا خلأ معنوی در جامعه به‌وجود آورد/ ارتباط بین مردم، مجالس مذهبی و روحانیت دوباره برقرار شود

آیت‌الله «ناصری» گفت: بر اثر شیوع کرونا، مجالس روضه، مراسم مذهبی و نماز‌های جمعه و جماعت کمرنگ شدند و این امر ارتباط مردم را با دین و معنویت کمرنگ و آن‌ها را از مجالس امام حسین (ع) دور کرد و ارتباط دینی و معنوی مردم با روحانیت قطع شد.
کد خبر: ۴۶۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ - 28July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در یزد و امام جمعه استان، ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری غدیر که از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه کرونا اتفاقات خوب و بد بسیاری را در جامعه رقم زد، اظهار داشت: از بین رفتن سنت‌های غلط، لغو مراسم غیرضروری، توجه بیش از پیش به بهداشت فردی، از اتفاقات خوبی بود که در دوران کرونا رقم خورد.

وی عنوان کرد: یکی از تبعات منفی کرونا، تعطیل شدن مساجد، نماز‌های جماعت، مجالس روضه و ... بود که این امر در زمینه کمرنگ شدن مسائل دینی در جامعه به دشمن کمک کرد.

ناصری افزود: بر اثر شیوع کرونا، مجالس روضه، مراسم مذهبی و نماز‌های جمعه و جماعت کمرنگ شدند و این امر ارتباط مردم را با دین و معنویت کمرنگ و آن‌ها را از مجالس امام حسین (ع) دور کرد و ارتباط دینی و معنوی مردم با روحانیت قطع شد که صرف نظر از ضرر‌های مادی بسیار، خانواده‌ها به لحاظ معنوی نیز متضرر شدند؛ زیرا عادت به مجالس روضه و مراسم معنوی در اغلب خانواده‌های یزدی وجود داشت.

وی تصریح کرد: این انفکاک خلأیی معنوی در جامعه به وجود آورد که متاسفانه دشمن در فضای مجازی در حال پر کردن این خلأ است.

ناصری تاکید کرد: باید زمینه‌هایی فراهم شود که ارتباط دوباره بین مردم و مجالس مذهبی و روحانیت برقرار شود و لازم است در این زمینه حرکتی جدی آغاز شود و با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، حداقل روضه‌های خانگی دوباره احیا شود.

وی اظهار داشت: برای رساندن ندای غدیر به همه خانه‌ها و فضای مجازی، ائمه جماعات مساجد باید اطلاعاتی حاوی سیره حضرت علی (ع)، تشریح واقعه غدیر و شرح فضائل امیرالمومنین (ع) تهیه کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

ناصری با تاکید بر اینکه باید فرهنگ غدیر را برای آحاد جامعه تبیین کنیم، افزود: خوب است که در این زمینه از سیره امام خمینی (ره) الگو بگیریم.

وی با اشاره به خاطراتی از دوران تبعید امام خمینی (ره) به «نوفل لوشاتو» و پیام تبریکی که ایشان به همراه شکلات و گل به مناسبت «کریسمس» برای همسایگان خود فرستادند، بیان کرد: این پیام امام به قدری اثرگذار بود که وقتی ایشان به ایران باز می‌گشتند، مردم «نوفل لوشاتو» از نبود ایشان ابراز ناراحتی می‌کردند.

امام جمعه یزد در مورد روز مباهله نیز بیان کرد: مباهله نوعی مبارزه برای اثبات حق است و این روز مهم تاریخی نباید به فراموشی سپرده شود، بلکه باید به عنوان یک فضیلت زنده و حقایق آن مطرح شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار