مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

شب شعر «مباهله» در یزد برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام «نجیمی» از برگزاری شب شعر مباهله با حضور شعرای آیینی و مداحان اهل بیت (ع) در یزد خبر داد.
کد خبر: ۴۶۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ - 28July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «علیرضا نجیمی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری «غدیر» که در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد، با اشاره به اهمیت واقعه غدیر، اظهار داشت: واقعه غدیر در واقع منحصر به ۱۸ ذی‌الحجه نیست؛ بلکه سه روز به طول انجامید و شاید فلسفه بسیاری از سنت‌های حسنه نظیر اطعام غدیر و... نیز به سه روز، از ۱۸ تا ۲۰ ذی‌الحجه برمی‌گردد.

وی با اشاره به اهمیت بزرگداشت این عید بزرگ شیعیان، عنوان کرد: به دلیل شیوع کرونا، اغلب برنامه‌های عید غدیر به‌ویژه برنامه‌های مرتبط با تبیین فرهنگ غدیر، مجازی شده و در همین راستا برنامه‌های زنده در فضای مجازی با حضور اساتید مطرح کشوری در راستای بصیرت‌افزایی در مورد واقعه غدیر برگزار می‌شود.

نجیمی با بیان اینکه در سال‌های آینده این جشن‌ها به شکل گسترده و باشکوه برگزار می‌شود، اظهار داشت: برنامه‌های ویژه‌ای برای غدیر تا مباهله برای امسال تدارک دیده شده بود که به دلیل شیوع کرونا، بخش قابل توجهی از این برنامه‌ها به سال‌های آینده موکول شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری شب شعر مباهله خبر داد و گفت: این مراسم با حضور شعرای آیینی و مداحان اهل بیت (ع) برگزار می‌شود و یکی از اهداف برگزاری این مراسم، ایجاد محتوا برای مداحان است.

وی عنوان کرد: تا ۲۵ ذی الحجه فضاسازی شهری متناسب با ایام غدیر و عید مباهله است و از آن پس، فضای شهر به سمت استقبال از محرم می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار