مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان:

امسال ۶۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در گیلان چاپ می‌شود

سرهنگ «مصطفی پور» نقش مردم گیلان در دوران دفاع مقدس را برجسته دانست و گفت: سال گذشته موفق به چاپ و نشر ۴۳ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان شدیم و هدفگذاری امسال چاپ ۶۰ عنوان کتاب است.
کد خبر: ۴۶۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹ - 28July 2021

امسال ۶۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در گیلان چاپ می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسین مصطفی پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان امروز در آیین رونمایی از پنج عنوان کتاب با موضوع رزمندگان و شهدای روحانی دفاع مقدس استان گیلان که در پژوهشکده گیلان شناسی برگزار شد، با اشاره به نقش و مشارکت روحانیت در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: گیلان بیش از ۲۰۰ شهید و جانباز روحانی و طلبه دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه ابعاد و زوایای دفاع مقدس بسیار زیاد و گسترده است، تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، دفاع مقدس ما یک گنجینه است و هر کس با هر دیدگاه و سلیقه‌ای می‌تواند از معارف دفاع مقدس بهره برداری داشته باشند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، افزود: رهبری از دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی و فعالان حوزه ادبیات خواستند که تلاش‌ها برای چاپ کتاب دفاع مقدس و تاریخ شفاهی را صد برابر کنند.

مصطفی پور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب خطر تحریف دفاع مقدس را متذکر شدند، خاطرنشان کرد: ماموریت ذاتی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جمع آوری، ثبت و ضبط آثار، خاطرات و یادگاری‌های شهدا و رزمندگان دوران هشت ساله جنگ تحمیلی است فلذا حوزه‌ها و اقشار مختلف را تقسیم بندی و اولویت بندی کردیم.

وی نقش مردم گیلان در دوران دفاع مقدس را برجسته دانست و تاکید کرد: سال گذشته موفق به چاپ و نشر ۴۳ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان شدیم و هدف گذاری امسال چاپ ۶۰ عنوان کتاب است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از اساتید معارف دفاع مقدس در دانشگاه، پیشکسوتان جبهه و جنگ، خانواده‌های شاهد و ایثارگر و اهالی قلم و هنر خواست در حوزه دفاع مقدس بیشتر کار کنند و متذکر شد: روحانیت یکی از اقشار مهم و اثرگذار در دوران دفاع مقدس است و استان گیلان روحانیون شهید و جانباز زیادی را تقدیم انقلاب و کشور کرده است که نیاز به معرفی دارند.

وی با بیان اینکه روحانیت در دوران دفاع مقدس با توجه به جمعیت آن روز بیشترین سهم را در بین اقشار و صنوف دارد، تصریح کرد: اقشار و صنوف بر حسب تعداد شهدا و رزمندگان در اولویت چاپ کتاب قرار می‌گیرند که در این راستا شهدا و جانبازان روحانی دارای بیشترین تعداد هستند، یعنی روحانیون علاوه بر روحیه دادن به رزمندگان، خودشان در خط مقدم بودند.

مصطفی پور ضمن قدردانی از اساتید درس معارف دفاع مقدس در دانشگاه، اظهار داشت: دانشجویان فرهیخته‌ترین قشر از جوانان هستند که در دانشگاه حضور دارند و اساتید معارف دفاع مقدس می‌توانند با مجاهدت خود جوانان را با الگو‌های ناب و حقیقی ایثار و شجاعت و ایمان و شهادت آشنا کنند.

وی با بیان اینکه نسل جوان و نوجوان آماج حملات اعتقادی دشمنان قرار دارد، تاکید کرد: دشمنان در لایه لایه‌های دفاع مقدس و عملیات به عملیات شبهه افکنی می‌کنند و ذهن جوانانی که بعد از جنگ متولد شده اند را دستکاری می‌کنند لذا اساتید و قلم به دستان باید وارد میدان شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار