مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان خبر داد؛

تدوین دانشنامه بزرگ دفاع مقدس در گیلان

سرهنگ «مصطفی‌پور» گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان سعی دارد تا نقش استان در دفاع مقدس را به‌صورت دقیق و درست و علمی جمع‌آوری کند و هدف اصلی از تدوین دانشنامه دفاع مقدس این است که خاطرات دفاع مقدس تا زمانی که نقش‌آفرینان دفاع مقدس در میان ما هستند جمع‌آوری شود.
کد خبر: ۴۶۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ - 29July 2021

تدوین دانشنامه بزرگ دفاع مقدس در گیلانسرهنگ «حسین مصطفی‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در رشت درباره دانشنامه دفاع مقدس گیلان اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تدوین پروژه بسیار مهمی تحت عنوان «دانشنامه بزرگ دفاع مقدس» را در دست دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان تصریح کرد: دانشنامه دفاع مقدس گیلان در واقع همان دایرة المعارف نقش گیلانیان در دفاع مقدس است و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس متولی این اقدام بزرگ است.

وی افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان سعی دارد تا نقش استان در دفاع مقدس را به‌صورت دقیق، درست و علمی جمع‌آوری کند و هدف اصلی از تدوین دانشنامه دفاع مقدس این است که خاطرات دفاع مقدس تا زمانی که نقش‌آفرینان دفاع مقدس در میان ما هستند جمع‌آوری شود.

مصطفی‌پور با بیان اینکه اکنون در حال جمع‌آوری اسناد، یادگاری‌ها و داشته‌های گیلانیان در دفاع مقدس هستیم خاطرنشان کرد: اسناد جمع‌آوری شده تبدیل به پرونده علمی و سپس مقالات می‌شود و در نهایت مقاله‌ها راستی آزمایی شده و درست بودن اطلاعات آن تأیید می‌شود.

وی تاکید کرد: این مقالات به‌عنوان اثر در دایره‌المعارف دفاع مقدس گیلان گردآوری می‌شود تا به‌عنوان یک کتاب مرجع به یادگار بماند و اگر آیندگان بخواهند هر موضوعی از دفاع مقدس گیلان را بررسی کنند می‌توانند به این مرجع دقیق و درست مراجعه کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به اینکه تدوین دانشنامه بزرگ دفاع مقدس در استان گیلان در قالب ۳ گروه و با حضور حدود ۱۵۰ نفر از اساتید دانشگاه، پیشکسوتان دفاع مقدس و نویسندگان خوش‌قلم دنبال می‌شود متذکر شد: در این دانشنامه نقش اشخاص گیلانی دخیل در دفاع مقدس اعم از شهدا، فرماندهان و تمامی نیروی‌های انسانی بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین جغرافیای استان گیلان و بدنه نظامی آن نیز در این دانشنامه مطرح می‌شود خاطرنشان کرد: بدین ترتیب به نقش تک تک شهر‌ها و بخش‌های استان گیلان، پادگان‌ها، نهادها، ادارات، دانشگاه‌ها و همه ارگان‌های نقش‌آفرین گیلان در دفاع مقدس می‌پردازیم.

مصطفی پور تصریح کرد: همچنین آثار هنری و ادبی که در زمان دفاع مقدس از استان گیلان تولید شده است به همراه موارد مذکور در قالب مداخل گردآوری می‌شود و ان شاء الله بتوانیم این اثر بزرگ را در آینده‌ای نزدیک به ثمر برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها