زمین لرزه ۴.۳ ریشتری گناوه را لرزاند

زلزله ۴.۳ ریشتری بامداد جمعه در شهرستان گناوه باعث ترس مردم شد، اما خوشبختانه تا کنون خسارتی گزارش نشده است.
کد خبر: ۴۶۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵ - 30July 2021

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، زلزله ۴.۳ در مقیاس ریشتر در ساعت چهار و ۱۷ دقیقه بامداد امروز (جمعه) بندر گناوه و روستا‌های اطراف را لرزاند.

بنا بر گزارش مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در موقعیت جغرافیایی عرض شمالی ۲۹.۷۴ و طول شرقی ۵۰.۵۸ ثبت شده است.

فاصله‌های این زلزله در ۱۹ کیلومتری بندر گناوه، ۲۸ کیلومتری بندر ریگ و ۳۳ کیلومتری بندر امام حسن در استان بوشهر به ثبت رسیده است.

وقوع این زمین لرزه نسبتاً شدید باعث ترس و وحشت مردم منطقه شد که در آن ساعت در خواب بودند و ساختمان‌ها را به لرزه درآورد.

علاوه بر شهر گناوه این زمین لرزه در روستا‌های اطراف نیز احساس شد و باعث هراس مردم این روستا‌ها نیز شد.

زمین لرزه ۴.۳ ریشتری گناوه را لرزاند

اگر چه این زلزله نسبتاً شدید باعث ترس و هراس مردم شد، اما خوشبختانه خسارت مالی و جانی تا کنون گزارش نشده است.

فرماندار گناوه صبح جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس پیگیری و گزارش‌های دریافتی این زمین لرزه که بامداد روز جمعه رخ داد تا این لحظه خسارتی نداشته است.

غلامرضا مهرجو افزود: بر اساس پیگیری صورت گرفته بخشدار مرکزی و جمعیت هلال احمر شهرستان از روستا‌های نزدیک کانون زلزله شامل تاجملکی و بهمنیاری شرقی و غربی خسارت. نداشتیم.

پس از این زلزله و در ساعت هفت و ۳۱ دقیقه روز جمعه، هشتم مرداد بار دیگر زمین لرزه با قدرت ۲.۶ در مقیاس ریشتر در این شهرستان در عمق هشت کیلومتری رخ داد.

بعد از وقوع زلزله شدید ۵.۹ ریشتری در ۲۹ فروردین امسال در شهرستان گناوه که باعث خساراتی به منازل مسکونی و ساختمان‌ها و مصدوم شدن شش نفر شد زلزله‌های متعدد این منطقه را لرزانده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار