رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره):

آب‌رسانی به ۵۰۰ روستای بی‌آب کشور/ یک‌میلیون دوز واکسن «کوو ایران برکت» در اختیار مردم قرار می‌گیرد

«مخبر» با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با وزارت نیرو برای آبرسانی به ۵۰۰ روستای محروم و بی‌آب کشور، گفت: امروز با افتتاح این پروژه‌ها، بیش از ۵۰۰ هزار نفر از آب شرب برخوردار خواهند شد.
کد خبر: ۴۵۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸ - 01June 2021

آبرسانی به ۵۰۰ روستای بی‌آب کشور/ یک‌میلیون دوز واکسن «کوو ایران برکت» در اختیار مردم قرار می‌گیردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محمد مخبر» رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، صبح امروز (سه‌شنبه) در آیین امضای تفاهم‌نامه بنیاد «برکت» با وزارتخانه‌های «نیرو» و «جهاد کشاورزی» که با هدف آبرسانی به ۵۰۰ هزار روستایی و احیای ۳۰۰ قنات و ایجاد ۱۲ هزار شغل صورت گرفت، اظهار داشت: حدود یک‌سال پیش، تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت نیرو امضا کردیم و متعهد شدیم که در آبرسانی به ۵۰۰ روستای محروم و بی‌آب کشور مشارکت کنیم و امروز با افتتاح این پروژه‌ها در نقاط مختلف کشور، بیش از ۵۰۰ هزار نفر از آب شرب برخوردار خواهند شد.

وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری برای بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از ۶۱۰ میلیارد تومان بوده که ۴۰۰ طرح به‌صورت لوله‌کشی و ۱۰۰ طرح به‌صورت آبرسانی سیار صورت گرفته است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خاطرنشان کرد: در این سال‌ها هر جا در کشور مردم به مشکلی برخوردند و احساس کردیم معضلی در سطح بالا به وجود آمده، ستاد اجرایی فرمان امام درحد توانش ورود کرده و با مدل جهادی و مردمی، برای رفع آن معضل اقدام کرده است؛ چه در بحث واکسن و دارو و تجهیزات پزشکی، چه ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی، چه توزیع بسته‌های معیشتی بین آسیب‌دیدگان کرونا و امدادرسانی در سیل و زلزله و تأمین امنیت زنجیره غذایی؛ بنابراین در این مورد هم برای آبرسانی به روستا‌ها و احیای قنات‌ها در مناطقی که ازاین بحران رنج می‌برند، اقدام کردیم.

مخبر به بحث تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اشاره کرد و گفت: همان‌طور که وزیر بهداشت اعلام کرد؛ با توجه به موفقیت خیره‌کننده واکسن «کوو ایران برکت» در مراحل مطالعات بالینی، به زودی مجوز تزریق اورژانسی این واکسن صادر خواهد شد و یک میلیون دوز از این واکسن که قبلا در کارخانه «شفافارمد» تولید و انبار شده است، در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تا پایان خرداد امسال، حداقل سه میلیون دوز و تا شهریور نیز ۵۰ میلیون دوز واکسن تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با تأکید بر امن و موثر بودن واکسن «کووایران برکت»، افزود: اولین دوز این واکسن در مرحله تست انسانی به دخترم تزریق شد و خودم هم با افتخار همین واکسن ایرانی را با اطمینان کامل خواهم زد و همان‌طور که قبلا هم اعلام کردیم، علی‌رغم درخواست هفت کشور برای خرید آن، تا زمانی که نیاز مردم داخل کشور تأمین نشود، برنامه‌ای برای صادرات آن نخواهیم داشت.

احیای قنات یعنی احیای زمین

«علی‌مراد اکبری» معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی نیز در این مراسم اظهار داشت: از «مخبر» بابت ورود جدی و پیگیرانه به بحث آب و احیای قنات‌ها، از طرف خودم و آقای وزیر تشکر می‌کنم، احیای قنات یعنی احیای زمین، احیای روستا و نهایتاً احیای کشاورزی که مهم‌ترین عامل رونق یک کشور است.

وی افزود: امروز بنیاد برکت اسباب یک اتفاق کلیدی را فراهم کرده، با همکاری بنیاد برکت و به‌خدمت گرفتن توان خود مردم، باید قنات‌ها که یک میراث بزرگ و محصول ابتکار خود کشاورزان است را حفظ و مرمت کنیم؛ چراکه آن را بهترین مسیر برای حل مشکل و رونق کشاورزی می‌دانیم.

برخورداری ۵۰۰ هزار نفر در روستا‌ها از آب شرب لوله‌کشی

«حمیدرضا جانباز» مدیرعامل شرکت «آبفا» کشور و معاون وزیر نیرو نیز در این مراسم گفت: در کمتر از یک‌سال به‌همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ورود جهادی بنیاد برکت، ۵۰۰ هزار نفر در روستا‌ها از امروز آب شرب لوله‌کشی برخوردار شدند، این کار با قواعد دست و پاگیر دولتی قابل اجرا نبود و با دستور «مخبر»، این پروژه‌ها بدون توقف و بوروکراسی معمول انجام شد، با توجه به سال کم‌آب و خشکی که در پیش داریم، این پروژه‌ها می‌تواند موجب نجات جان بسیاری از روستا‌ها شود.

معاون وزیر نیرو افزود: از طریق بنیاد احسان و به‌کارگیری توان گروه‌های جهادی نیز آبرسانی سیار به ۱۳۰ روستا در سیستان و بلوچستان را آغاز کردیم که جا دارد بابت راه‌اندازی این نهضت آبرسانی از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قدردانی کنم.

در ادامه این برنامه، در ارتباطی ویدئوکنفرانسی با چهار استان، مهمانان در جریان جزئیات برخی از ۵۰۰ طرح «باران برکت» قرار گرفتند و این طرح با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار