نماینده ولی فقیه در مازندران:

مسئولین توصیه‌های مقام معظم رهبری را جدی بگیرند

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: مسئولین توصیه‌های مقام معظم رهبری را در رابطه با اقتصاد مقاومتی، برجام، فضای مجازی، مشکلات خوزستان و مبارزه با فساد جدی بگیرند.
کد خبر: ۴۶۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ - 30July 2021

مسئولین توصیه‌های مقام معظم رهبری را جدی بگیرندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تأکید و توصیه به تقوا و تبریک میلاد امام موسی بن جعفر (ع) اظهار داشت: این امام در سال ۱۲۸ هجری قمری به دنیا آمدند و در سال ۱۴۸ در سن ۲۰ سالگی با شهادت پدر بزرگوارشان به امامت رسیدند و ۳۵ سال دوران امامت‌شان بود و در سال ۱۸۳ قمری با سم به وسیله عمال هارون الرشید به شهادت رسیدند.

وی افزود: این امام ملقب به باب الحوائج است و از سیره این امام باید استفاده کنیم؛ امامی ک دارای تعلیم و تعلم بود و سیره مبارزه با ظلم داشتند و سال‌های متمادی عمرشان در زندان سپری شده است و سرانجام به شهادت رسیدند.

محمدی لائینی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری گفت: امام فرمودند که جرم شیخ فضل الله این بود که می‌گفت قانون باید اسلامی باشد و خواهان آزادی ملت بود و می‌گفت: مشروطه به حکم خدا بر مردم حکومت کند و مشروعه باشد.

امام جمعه ساری ضمن تقدیر از خدمات نهاد‌هایی که در راستای ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند، افزود: شیخ فضل الله نوری افتخار مازندران است و حقش است برای بزرگداشت این شهید عالم و فرهیخته در استان برنامه‌هایی داشته باشیم.

وی با اشاره به هفته تجلیل از نمازجمعه، از نمازگزاران چهار دهه گذشته تقدیر کرد و ادامه داد: از شهدای برخاسته از بستر نمازجمعه و شهدای ستاد‌های نمازجمعه و امامان جمعه درگذشته و آیت الله طبرسی و خادمان نمازجمعه قدردانی می‌کنیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه خداوند در قرآن از «قرآن» و «پیغمبر اکرم» (ص) و «نمازجمعه» به عنوان «ذکر» یاد کرد به اهمیت نمازجمعه پرداخت و گفت: مردم دو دسته هستند عده‌ای به نماز می‌گویند کار داریم و عده‌ای به کار می‌گویند ما نماز داریم و ما باید حق نمازجمعه را ادا کنیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه باید راه‌های آسیب نرساندن آب باران را فراهم کنیم، گفت: مهمترین آن‌ها آزاد گذاشتن مسیل سیل است و مسئولین باید از ساخت و ساز و تصرف در حریم بستر رودخانه برخورد و از حوادث جلوگیری کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خوزستان ادامه داد: مشکل برخی از مسئولین این است که توصیه‌های مقام معظم رهبری را جدی نمی‌گیرند و به موقع عمل نمی‌کنند و انتظار داریم مسئولین توصیه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و برجام و فضای مجازی و مشکلات خوزستان و مبارزه با فساد را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به چگونگی ارتباط با غرب و استکبار جهانی و دولت‌های متحد با استکبار نیز توصیه داشتند و در آخرین دیدار با هیئت دولت فرمودند: هر جا در کار‌ها با غرب مذاکره شد ناموفق بودید و هر جا بدون اعتماد به غرب حرکت شد موفق بودید، تصریح کرد: منتظر دشمن نباشید چرا که بدعهد هستند و در پی رشد ما نیستند پس به دنیای غرب نمی‌شود اعتماد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار