همدردی ظریف با دولت و مردم ترکیه در پی وقوع آتش سوزی در جنگل‌های این کشور

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی وقوع آتش سوزی در جنگل‌های استان‌های جنوبی ترکیه با دولت و مردم این کشور ابراز همدردی کرد.
کد خبر: ۴۶۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴ - 30July 2021

همدردی ظریف با دولت و مردم ترکیه در پی وقوع آتش سوزی در جنگل‌های این کشوربه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در توئیتی به زبان ترکی در پی وقوع آتش سوزی در بخشی از جنگل‌های استان‌های جنوبی ترکیه نوشت: از وقوع آتش سوزی در برخی از مناطق ترکیه بسیار متأثر شدم.

وی با بیان این‌که در درد دولت و مردم ترکیه شریک هستیم و در کنار آنها خواهیم بود، برای درگذشتگان رحمت الهی و برای بهبودی مجروحان شفای عاجل مسئلت کرد.

ظریف افزود: دعاها و امکانات ما در خدمت برادرانمان در ترکیه خواهد بود.

پیش از این نیز «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از وقوع آتش سوزی گسترده در بخشی از جنگل‌های استان‌های جنوبی ترکیه که منجر به بروز خسارات گسترده مادی و‌ جان باختن و آسیب به تعدادی از شهروندان این کشور شد، ابراز تأسف کرد و ضمن اعلام همبستگی جمهوری اسلامی ایران با دولت و‌ ملت کشور دوست و برادر ترکیه و ابراز تسلیت به خانواده‌های جان باختگان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای یاری رسانی به دولت و‌ مردم ترکیه را اعلام کرد.

آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های منطقه‌ای در جنوب آنتالیا در ترکیه در بعدازظهر چهارشنبه موجب تخلیه مناطق مسکونی شد.

مقام‌های محلی به ساکنان سه محله دستور دادند تا منازل خود را تخلیه کنند. آتش سوزی جنگل‌ها در چهار نقطه مختلف در جنوب آنتالیا رخ داد و چندین کیلومتر از منطقه جنگلی را در آتش سوزاند.

بر اثر این آتش‌سوزی‌ها چند نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شده‌اند. 

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها