رایزنی فرستاده آمریکا در امور یمن با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن که به ریاض سفر کرده است با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دیدار و درباره راهکار‌های پایان دادن به جنگ یمن گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۶۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸ - 31July 2021

رایزنی فرستاده آمریکا در امور یمن با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «تیم لیندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن با «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دیدار کرد.

در این دیدار «مارتینا استرونگ» کاردار سفارت آمریکا در عربستان سعودی نیز حضور داشت و دو طرف بر ضرورت حمایت بین‌المللی از دولت «عبدربه منصور هادی» به‌منظور آنچه تحقق ثبات در یمن خوانده شد و اعمال فشار بر ارتش و کمیته‌های مردمی جهت ورود به روند سیاسی برای پایان دادن به جنگ در یمن تأکید کردند.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، دو طرف بدون توجه به تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن، حمله موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های یمن به عربستان سعودی را محکوم کرده و آن را نقض آشکار قانون بین‌المللی و تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه دانستند.

در این دیدار بر ضرورت توقف فوری حملات نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در تمامی جبهه‌ها و ضرورت اجرای طرح عربستان برای آتش‌بس و ورود به روند سیاسی تأکید شد.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از فروردین سال ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار