انصارالله:

آمریکا خواستار ادامه جنگ یمن است

سخنگوی جنبش انصارالله تأکید کرد، تا زمانی که جنگ بین طرف‌های یمنی باشد، آمریکایی‌ها خواستار ادامه جنگ هستند و نگرانی آنان درباره مأرب، بیانگر اهمیت این استان است.
کد خبر: ۴۷۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴ - 09August 2021

آمریکا خواستار ادامه جنگ یمن استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده یمن و سخنگوی جنبش انصارالله از ادامه تماس با هیأت عمانی برای حل مسائل انسان‌دوستانه یمن خبر داد.

عبدالسلام به شبکه خبری المیادین گفت که «توافق کردیم مأرب توسط ساکنان آن اداره شود؛ بدون اینکه هیچ طرفی [از ساکنان]به حاشیه رانده شود».

وی گفت که طرح پیشنهادی صنعاء، «توافق بر سر آزادسازی همه اسرا در مأرب و پرداخت غرامت به آسیب دیدگان است».

این مسئول یمنی با بیان اینکه این طرح منتظر موافقت طرف دیگر (ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی) است، تصریح کرد: «شاهد هیچ تمایلی از سوی کشور‌های متجاوز به صلح نیستیم».

عبدالسلام تأکید کرد که واشنگتن و ریاض در مأرب دست به تحرکاتی می‌زنند و هیچ اهمیتی به ابعاد انسانی نمی‌دهند.

سخنگوی انصار الله خاطر نشان کرد، تا زمانی که جنگ بین طرف‌های یمنی باشد، آمریکایی‌ها خواستار ادامه جنگ هستند و نگرانی این کشور درباره مأرب، بیانگر اهمیت این استان است.

وی تأکید کرد، اگر آمریکایی‌ها خواستار صلح در مأرب هستند، ما طرح خود را پیشنهاد داده ایم، ولی «درباره این طرح هیچ تماسی با آمریکایی‌ها نداشته‌ایم».

عبدالسلام با بیان اینکه تماس با طرف سعودی همچنان ادامه دارد و تحت شرایط سیاسی و منطقه‌ای است، تصریح کرد، مشارکت ما در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران، به عنوان نماینده جمهوری یمن بود.

در همین ارتباط، وی شامگاه گذشته در گفتگو با شبکه خبری العالم تأکید کرد که انصارالله و دولت نجات ملی یمن، روابط حسنه و خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارند.

عبدالسلام گفت که «ایران در قبال یمن، موضع مسئولانه و صحیحی دارد؛ زیرا این جنگ، برنده‌ای ندارد... ما از حمایت‌های بسیار ایران در سطوح سیاسی، رسانه‌ای، اجتماعی و مردمی قدردانی می‌کنیم».

وی با اشاره به استفاده یمن از تجارب نظامی ایران، ابراز امیدواری کرد که حمایت‌های تهران ادامه یابد؛ به ویژه اینکه ملت یمن با استفاده از این تجارب، موشک و پهپاد می‌سازد.

این مسئول یمنی ضمن قدردانی از حمایت‌های ایران از یمن و فلسطین، گفت که امیدوار است دولت آیت الله ابراهیم رئیسی، انقلابی و حامی مستضعفان و مظلومان جهان باشد و بتواند مانند همیشه، به عنوان یک کشور مهم، با استبکار مبارزه کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار