به گزارش دفاعپرس از ساری، حجتالاسلام «ناصر شکریان امیری» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان پیش از ظهر امروز در چهارمین ستاد عملیات محرم ۱۴۴۳سال جاری با تبریک فرا رسیدن ولادت امام موسی کاظم (ع) و با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای برگزاری مراسم محرم ۱۴۰۰ پیش رو اظهار داشت: هیئات مذهبی در طول تاریخ اسلام و تشیع یکی از اثر گذارترین مجموعههای فرهنگی و دینی در تعمیق و گسترش فرهنگ اسلامی و حسینی بوده است.
وی در ادامه با اشاره به کارکردهای بسیار مثبت هیاتهای مذهبی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن افزود: هیئات مذهبی یکی از مجموعههای مردمی و دینی است که در حوزه تربیت بسیار مورد توجه است و میتواند در کادرسازی و تربیت نیروهای انقلابی و گفتمانی اثرگذار باشد و یکی از مهمترین نگرانی دشمنان نسبت به این مجموعه فرهنگی و دینی در بخش تعمیق و ترویج مبانی اسلام ناب و گفتمان مقاومت و پایداری است و برای ضربه زدن به آن سالهاست که در حال برنامه ریزی و صرف هزینه هستند.
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به نقش اجتماعی هیئاتهای مذهبی در موقع وقوع بحرانهای اجتماعی تصریح کرد: یکی از مهمترین کارکردهای اجتماعی هیات مذهبی، کاهش آسیبهای اجتماعی و حتی رفع آن است و در همین شرایط شیوع این ویروس منحوس (کووید ۱۹) این هیاتهای مذهبی بودند که در کنار جهادگران حوزه سلامت و درمان در مقابله با این ویروس منحوس، نقش آفرینی کردند و نمونه بارز آن تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و خلق حماسه کمک مومنانه و مواسات بود.
حجت الاسلام شکریان امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم و با تاکید بر برگزاری مراسم این ماه با رعایت دقیق شیوه نامهها و پروتکلهای وزارت بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: مهمترین و اصلیترین رسالت هیئات مذهبی اقامه عزاداری و سوگواری برای اهل بیت (ع) به ویژه ذکر مصیبت برای حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش است و حتی در این شرایط کرونایی هیچ هیاتی تعطیل نیست، زیرا هیئات مذهبی ثابت کردند در تمامی سالهای شیوع این ویروس منحوس، میتوانند با رعایت کامل موازین بهداشتی مراسم آئینی را برگزار کنند و در رعایت این شیوه نامهها از دیگر اقشار جامعه دقیقتر و مصممتر هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان سخنان خود با تاکید بر استفاده از ظرفیت تمامی ابزارهای نوین رسانهای و فضای مجازی در هیئات مذهبی بیان داشت: باید از تمامی ابزارهای نوین تبلیغی و رسانهای برای تولید محتوای فاخر و اثرگذار در هیاتهای مذهبی بهره گرفت و از ظرفیت رسانه ملی، شبکههای اجتماعی و فضای مجازی برای برگزاری هرچه باشکوهتر محرم ۱۴۰۰ بیشترین بهره وری را داشت.
انتهای پیام/