رئیس بنیاد شهید:

غرب با ایجاد ۳۲۰ رسانه فارسی‌زبان به دنبال جنگ نرم است

اوحدی با اشاره به اهمیت رسالت خبرنگاران در مبارزه با تهاجم فرهنگی گفت: اگر امروز غربی‌ها ۳۲۰ کانال به زبان فارسی دارند از سیاست‌های جنگ نرم است. میلیارد‌ها دلار خرج می‌کنند و روی آسیب‌ها و ضعف‌ها تاکید می‌کنند.
کد خبر: ۴۷۰۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ - 09August 2021

غرب با ایجاد ۳۲۰ رسانه فارسی زبان به دنبال جنگ نرم است/ روز خبرنگار در این برهه از تاریخ اهمیت ویژه داردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست خبری سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اصحاب رسانه جهت تجلیل از این قشر به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار امروز (دوشنبه) در ساختمان شهید رسولی برگزار شد.

اوحدی در این مراسم اظهار داشت: تقارن آغاز محرم با روز خبرنگار و سالگرد شهید حججی به عنوان سالروز بزرگداشت شهدای مدافع حرم حکمت الهیست. روز خبرنگار از اهمیت خاصی به ویژه در این برهه از تاریخ قرار دارد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد انسان که خداوند عنایت کرده است اختیار و قدرت انتخاب است. به واسطه این قوه در زیباترین شکل ممکن شخصیت انسان قوام پیدا کرده است. خداوند فرمود انسان را هدایت کرده و با صراحت فرموده علامات و ستاره‌های آسمانی را در طول تاریخ برای انسان قرار داده است تا در مسیر هدایت قرار گیرد.

رئیس بنیاد شهید تصریح کرد: در واقعه عاشورا و کربلا از ابتدای حرکت سید الشهدا تقابل انتخاب و اختیار را می‌بینیم. زهیر بن قین از اباعبدالله فرار کرد، اما همسرش سراغ او می‌رود و گوشزد می‌کند که فرزند پیامبر به سراغت آمده. زهیر با حضرت صحبت می‌کند و تبدیل به شهید کربلا می‌شود.

اوحدی بیان کرد: شهدا دائم در حال بشارت دادن به ما هستند، جوهره وجود هر انسان در آخرین صحبت‌هایش تجلی پیدا می‌کند. حاج قاسم فرمودند باید شهید باشی تا شهید شوی. ظرف معنوی شهدا انقدر بزرگ شد که دیگر دنیا تحمل آن را نداشت.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به اینکه هرکس در جهت حل مشکلات مردم قدمی بردارد لبیک به هل من ناصر ینصرنی اباعبدالله گفته است افزود: شاخص‌های اندازه گیری خداوند برای هرکس در هر مسوولیتی اخلاص اوست. برای آیت الله رئیسی آرزوی موفقیت می‌کنیم تا در شرایط پیچیده مشکلات مردم موفق شود.

وی با اشاره به روز خبرنگار و یاداوری شهدای خبرنگار بیان کرد: از توفیقات من این است که قبر برادر شهیدم نزدیک مزار شهید صارمی است و همیشه در زیارت برادرم به زیارت شهید صارمی هم می‌روم.

اوحدی با اشاره به حساسیت کار خبر گفت: خبرنگار نقشی حساس در این برهه از زمان دارد. چندین اتفاق در طول تاریخ انسان شاهد بودیم، مثل واقعه عاشورا که چراغی برای هدایت انسان‌ها است. بخش دیگر پیچیدگی‌های فتنه است. بعد جنگ جهانی دوم دگردیسی جدیدی در حکومت رانی ایجاد شد و دنیا به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شد. در این تقسیم بندی استراتژی غرب و شرق برای زیر سلطه آوردن انسان‌ها و دست یابی به اهداف پلید در جنگ سخت امکان پذیر بود.

رئیس بنیاد شهید با بیان این نکته که رسالت خبرنگاران دارند بسیار سنگین است، افزود: استراتژی در خصوص ملت‌ها در سال ۱۹۹۰ کاملا عوض شد و مسوولین آمریکایی دکترین جدیدی مطرح کردند و با فروپاشی شوروی دکترین جنگ نرم ایجاد شد. در این دکترین جدید گفتند باید مسیری را برویم که مرزی وجود نداشته باشد، هجوم را باید داخل خانه‌ها ببریم و به جایی که جسم را هدف قرار دهیم روح و روان مردم را هدف بگیریم. اینجا روی هنرمندان، نویسندگان، خبرنگاران و ... سرمایه گذاری شد.

وی تصریح کرد: اگر امروز غربی‌ها ۳۲۰ کانال به زبان فارسی دارند از سیاست‌های جنگ نرم است. میلیارد‌ها دلار خرج می‌کنند و روی آسیب‌ها و ضعف‌ها می‌نشینند. رهبر انقلاب هشدار داد یک ناتوی فرهنگی علیه ارزش‌های انقلاب در حال اتفاق افتادن است. در این بین رسانه نقش بسیار جدی دارد. دشمنان به دنبال پمپاژ یاس و ناامیدی هستند از این رو رسانه پیشقراولان جبهه نهضت‌های اسلامی و آزادی بخش هستند و سرداران مقابله با جنگ نرمند.

اوحدی بیان کرد: داعش جریان بسیار یچیده با موضوع جنگ نرم بود تا با اسلام هراسی به موفقیت برسند، اما چه زیبا رسانه عمل کرد و نقشه آنان نقش بر آب شد. زمانی هم که کرونا شروع شد دیدیم دشمنان چگونه پیپاژ ناامیدی کردند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها