یادداشت/

مقابله با تهاجم فرهنگی از جمله وظایف خبرنگاران است

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در یادداشتی نوشت: اصحاب رسانه به غیر از بیان درست و سریع رویدادها و مخابره اخبار به آن سوی مرزها، مقابله چند وجهی با شبیخون فرهنگی را نیز بر عهده دارند.
کد خبر: ۴۷۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴ - 08August 2021

خبرنگار، وجدان بیدار جامعهبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عادل مهری مدیر کل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار در یادداشتی نوشت: «روز خبرنگار فرصت مغتنمی است تا جایگاه مهم و اثربخش رسانه و نقش اطلاع‌رسانی در نظام تحولات اجتماعی و اقتصادی کشور مورد بازخوانی و دقت نظر قرار گیرد؛ چرا که خبرنگار وجدان بیدار جامعه، دیده‌بان صادق، چشم بینا و زبان گویای جامعه بوده که با بصیرت و مجاهدت به رسالت خطیر خود جامعه عمل می‌پوشاند.

در دنیای امروز که دنیای تبادل اطلاعات است، رسانه نه فقط مهم‌ترین وسیله برقراری ارتباط و ارسال اطلاعات به اقصا نقاط جهان است بلکه شکل‌دهنده افکار عمومی و ایجاد‌کننده روش و سبک زندگی در دنیای امروز است.

در این میان خبر زبان مشترک جهان، محصول آگاهی و خردورزی و جزو لاینفک رسانه‌ها، حامل اندیشه‌های روشن و حقایق به‌ وقوع پیوسته در سطح ملی و بین‌المللی است.

کار خبرنگار و رسانه نیز به‌ عنوان حامل خبر و منعکس‌کننده رویدادها بسیار حساس و حیاتی است چون از یک جهت باید حامل خبر موثق، به‌ هنگام و فراگیر باشد و در دنیای امروز به تسریع در جریان آزاد اطلاعات و اخبار کمک کند و از طرفی دیگر در مقابل بنگاه‌های دروغ پراکنی و تبلیغات منحرفانه رسانه‌ای (شانتاژ خبری) به درستی موضع‌گیری کند.

از این روست که اصحاب رسانه در این شرایط وظیفه خطیر و چند وجهی برعهده دارند و دیگر اینکه رسالت رسانه‌های آزاد، مستقل و حقیقت‌گو فقط بیان درست، صحیح و سریع رویدادها و مخابره اخبار به آن سوی مرزها نیست بلکه مقابله چند وجهی با تهاجم و شبیخون فرهنگی و سیاسی و جنگ رسانه‌ای، آگاه‌سازی عموم توده‌های مردمی و ایجاد و بالا بردن سطح تفکر و خرد جمعی نیز جزو وظایف و کارکردهای آنان محسوب می‌شود.

به‌ درستی که خبرنگار چشم بینا و زبان صادق و گویای مردم در عرصه اجتماع و تحولات فرهنگی، سیاسی و بین‌المللی است و باید همیشه رسالت خود را از دریچه تعهد، صداقت و امانت‌داری تعریف کند.

خبرنگار وجدان بیدار جامعه است و چون دیده‌بان صادق باید در تلاش برای رصد اخبار سره از ناسره و اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق و سریع حوادث و رخدادها برآید و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نورزد و تحت تاثیر جوسازی‌ها، شایعه پراکنی‌ها، هیاهو‌آفرینی‌ها و فشارهای خارجی قرار نگیرد.

اینجانب به نمایندگی از نخبگان و تشکل‌های ایثارگری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر و اطلاع‌رسانی از کلیه اصحاب رسانه و فعالان عرصه خبر، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، جامعه بزرگ رسانه‌ای و به‌ویژه روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران که معتقدانه و دلسوزانه در پی تحقق آرمان‌های والای امام راحل (ره)، گسترش مفاهیم ارزشمند و پیام‌های انقلاب اسلامی و ترویج و اعتلای فرهنگ غنی ایثار و شهادت و انعکاس شایسته برنامه‌های جامعه ایثارگری گام برمی‌دارند، تقدیر و تشکر می‌کنم.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار