دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

عدم اطمینان به غرب؛ گل‌واژه سخنان امام خامنه‌ای در دیدار با دولت دوازدهم

به‌نظر می‌رسد «عدم اعتماد به غرب» گل‌واژه سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با دولت دوازدهم بود.
کد خبر: ۴۶۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 01August 2021

عدم اطمینان به غرب؛ گل‌واژه سخنان امام خامنه‌ای در دیدار با دولت دوازدهمگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار چهارشنبه ششم مرداد ۱۴۰۰ که آخرین دیدار با اعضای دولت دوازدهم محسوب می‌شد به تجربیات مهمی درباره روابط هشت سال اخیر اروپا و امریکا با جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند. ایشان تجربه دولت یازدهم و دوازدهم را مصداق مهمی در تایید این گزاره اعلام کردند که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و نخواهد داد.

اعتمادی که هیچ‌وقت نتیجه نداد

دولت دوازدهم در سال ۹۲ با شعار مذاکره و نشان دادن مزیت نسبی در دیپلماسی توانست به پیروزی دست یابد و در عرض ۱۰۰ روز در زمینه مذاکرات هسته‌ای توافق ژنو را امضا کند. مجموع مذاکرات دولت فعلی با ۱+۵ منجر به امضای قرارداد برجام شد اما با نقض این پیمان از سوی آمریکا و همچنین عدم انجام تعهدات توسط کشور‌های اروپاییِ عضو برجام و همچنین ناکامی دولت در پیشبرد دیپلماسی فعال با سایر کشورها، موجب شد به اقتصاد کشور ضربه‌ای جبران ناپذیر وارد شود.

با خروج آمریکا از برجام در سال ۹۷، مجدداً تلاش این دولت معطوف به مذاکره با کشور‌های غربی برای انجام تعهدات از سوی سایر طرف‌های برجام بود؛ در حقیقت مذاکره برای نیل به اهداف مذاکره‌ی قبلی انرژی، بسیاری را از دستگاه دیپلماسی گرفت و سایر بخش‌های کشور نیز چشم به این داشتند که شاید از رهاورد این مذاکرات شاهد گشایش اقتصادی باشیم. این تلاش‌های بی‌ثمر منجر به این شد که دولت فعلی در زمینه تأمین معیشت عمومی و مسائل اقتصادی، کارنامه ضعیفی را از خود به جا بگذارد.

از خوش‌بینی به دشمن خودداری شود

این شرایط موجب شد امام خامنه‌ای برای جلوگیری از احتمال تکرار این تجربه ناخوشایند برای دولت‌های بعدی این واقعیت را هشدار دهند که برای برون‌رفت از مشکلات توجه به ظرفیت‌های داخلی و معطل نگه‌نداشتن کشور مهم است چراکه ماحصل ۸ سال تکیه به غربی‌ها نه‌تنها سودی برای کابینه یازدهم و دوازدهم نداشت بلکه خاطره تلخی از آن‌ها در ذهن مردم نقش بست.

یکی از توصیه‌های مکرر و مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسئولان کشور و به همه مردم و دلسوزان انقلاب اسلامی این بوده و هست که از اعتماد و خوش‌بینی به دشمن خودداری کنند و فریب این طرح دشمن را که با لبخند و دعوت به دیپلماسی سعی در جلب توجه و اعتماد مردم و مسئولان کشور دارند، نخورند. این توصیه بار‌ها و بار‌ها و در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب و در جلسات خصوصی و عمومی تکرار شده است و مخاطب آن نیز گاه مسئولان کشور و گاه عموم مردم بوده‌اند. این توصیه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به حدی تکرار شده است که ایشان گاه خود نیز فرموده‌اند که یک توصیه تکراری، اما لازم را بیان می‌دارند و بر لزوم توجه به آن تأکید می‌کنند.

آمریکا دشمن همیشگی جمهوری اسلامی

در رأس دشمنان نظام اسلامی آمریکای جنایتکار و شیطان بزرگی است که در عین ارتکاب انواعی از جنایت‌ها علیه ملت ایران در ظاهر سعی در ارائه‌ی چهره‌ای عاری از دشمنی از خود دارد و متاسفانه برخی از افراد ساده‌لوح نیز باور می‌کنند که دشمن از دشمنی دست برداشته است و این ساده‌لوحی می‌تواند برای کشور هزینه‌های فراوانی به همراه داشته باشد.

از سوی دیگری خائنانی هستند که به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و هدفمند در پی بزک دشمنان ملت ایران و مخفی کردن چهره‌ی کریه آمریکا هستند. این خائنان به بهانه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا جنایات آمریکا و صدماتی که به ملت ایران زده است نادیده گرفته شود و با دست‌آویز قرار دادن بهانه‌های مختلف می‌کوشند از آمریکا چهره‌ای مناسب و حامی حقوق بشر و نمادی از دموکراسی و نظم بین‌المللی و... نشان دهند.

این خائنان بر جنایاتی که آمریکا علیه بشریت و ملت ایران کرده است و بدعهدی‌ها و خیانت‌های آمریکا سرپوش می‌گذارند و تلاش می‌کنند که ذهن ملت را از خیانت‌ها و جنایات آمریکا منصرف کنند.

خیانت مکرر و اخیر آمریکا در نقض فاحش برجام که مورد اذعان و اتفاق همه‌ مسئولان کشور ازجمله ریاست جمهوری و رؤسای سایر قوای کشور نیز هست نشان از آن دارد که دشمنان ملت ایران و در راس آن‌ها آمریکا قابل اعتماد نبوده و نیستند و هر کس به آن‌ها اعتماد کند سیلی می‌خورد و از خود این جنایتکاران صدمه به او وارد خواهد شد و هر کس چنین خائنانی را نزد ملت ایران بزک کند در نهایت رسوا خواهد شد.

آمریکا از گذشته تا به امروز با رفتار متناقض و عهدشکنی‌های فراوان باعث عدم اعتماد ایران اسلامی نسبت به خود گشته، به طوری که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و مواضع قاطع ایشان، اعتماد به سردمداران آمریکایی امری غیرممکن است و افرادی که سعی بر بزک چهره سیاسی آمریکا دارند خائن محسوب می‌شوند.

گزارش از امیر قشقائی

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار