برنامه‌های فرهنگسراهای تهران به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

برنامه‌های فرهنگسراهای تابع سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام شد.
کد خبر: ۴۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ - 23May 2015

برنامه‌های فرهنگسراهای تهران به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر دفاع پرس، فرهنگسراها و خانههای فرهنگ شهر تهران سوم خرداد همزمان با روز مقاومت، ایثار و پیروزی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، با دهها برنامه به استقبال این روز میروند.

کانون کتابخوانان ملل در فرهنگسرای ملل این هفته به مناسبت سالروز فتح خرمشهر ساعت 16 سوم خرداد با موضوع عوامل توسعه در جهان سوم برگزار میشود.

فرهنگسرای امام هم از ساعت 18 تا 20 میزبان شب شعر «مهتاب در تاریکی» به همراه رونمایی از کتاب «نارگل» با موضوع بررسی وقایع دوران انقلاب تا پیروزی و آغاز جنگ تحمیلی و نقش زنان در طول جنگ خواهد بود.

در فرهنگسرای اشراق چهارم خرداد محفل شعری به مناسبت سالروز فتح خرمشهر با حضور شاعران حماسی و اهالی شعری برپا خواهد شد.

در این هفته همچنین نگارخانه فرهنگسرای اندیشه میزبان نمایشگاه گروهی قابهای بهشتی به مناسبت آزادسازی خرمشهر است. همچنین ویژه برنامه فتح خون به مناسبت آزادسازی خرمشهر با حضور خانواده شهدا در فرهنگسرای فردوس و ایستگاههای فرهنگی با موضوع فتح خرمشهر با عنوان عطری از خاک غریب در خانه فرهنگ باصفا برگزار میشود.

فرهنگسرای رازی نیز ویژه برنامه «شهرآسمانی» را در قالب مسابقات ورزشی و به همراه جشن بزرگ پیروزی سوم خرداد برگزار میکند. کتابخانه آیتالله طالقانی منطقه 12 نیز مسابقه کتابخوانی مجازی فتحالفتوح را در مدارس تهران برگزار و به 10 نفر از برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد کرد. این هفته خانه فرهنگ هاشمآباد هم نمایشگاه عکس و کتاب به مناسبت آزادی خرمشهر با نام «خرمشهر شهر خون آزاد شد» و روز 3 خرداد مسابقه دوچرخه سواری ویژه کودکان با عنوان «قهرمان کوچک» برگزار میکند.

فرهنگسرای مهر نیز در روز مقاومت، ایثار و پیروزی ویژه برنامهای را با عنوان «جشن پیروزی» همراه با تجلیل از همسران جانبازان قطع نخاعی در بوستان بعثت برگزار میکند. همچنین خانه فرهنگ میعاد در منطقه 19 میزبان مراسم رونمایی از کتاب صادق آهنگران شامل خاطرهها و نوحهها همراه با لوح فشرده آثار است و خانه فرهنگ نوردانش در منطقه 21 هم این هفته نمایشگاه تجلی ایثار را برگزار میکند.

به همت فرهنگسرای تهران نیز با حضور فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیینی ویژه از خانواده شهدا و جانبازان عملیات بیتالمقدس در همایش شکوه ایثار تجلیل خواهد شد و از کتاب «دشمن پشت دروازههای شهر» خاطرات یکی از فرماندهان پادگان دژ خرمشهر رونمایی میشود.

ویژه برنامه یادمان شهید عباس دوران با عنوان «بر بلندای سپهر» از سوی خانه فرهنگ نور، از تاریخ 2 تا 4 خرداد ماه با مشارکت کانون هوانوردی شهید عباس دوران ویژه گروههای سنی کودک و نوجوان در بوستان مریم برگزار می شود. در این مراسم، ایستگاههای ساخت هواپیمای مدل و ساخت مدل های کاغذی هواپیماهای جنگنده ایران در زمان دفاع مقدس فعال هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار