نماینده پارلمان عراق:

پهپاد اسرائیلی حشد شعبی را در نجف هدف قرار داده است

«جابر» گفت: پهپاد اسرائیلی، انبار مهمات لشکر امام علی (ع) در استان نجف را هدف قرار داده است؛ این اولین حمله نبوده است.
کد خبر: ۴۶۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷ - 01August 2021

پهپاد اسرائیلی حشد شعبی را در نجف هدف قرار داده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فاضل جابر» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق امروز (یکشنبه) از سکوت مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در قبال ادامه حملات به حشد شعبی از سوی پهپادهای اسرائیلی ابراز شگفتی کرد و این سوال را مطرح کرد که این پهپادها از کجا برمی‌خیزند و کشورهایی که به آنها اجازه عبور می دهند، کدامند؟

وی تاکید کرد: پهپاد اسرائیلی، انبار مهمات لشکر امام علی (ع) در استان نجف را هدف قرار داده است. این اولین حمله نبوده است و مواضع حشد شعبی در بغداد هم با این پهپادها هدف قرار گرفته است.

جابر گفت: موضع دولت در محکومیت و در بیانیه مایوسانه، تاکیدی بر سکوت آن و عدم اقدام مناسب و حداقل شکایت رسمی به شورای امنیت است. این پهپادها از کجا بلند می شوند و کشورهایی که اجازه این پهپادها از حریم هوایی شان را می دهند، چه کشورهایی هستند؟

این نماینده ائتلاف فتح از پارلمان این کشور خواست که جلسه ویژه ای برای بررسی ادامه حملات اسرائیل که با حمایت آمریکا رخ می دهد، تشکیل دهد.

وی اعلام کرد که آمریکا از طریق فراهم آوردن پوشش هوایی لازم برای پهپادها و اطلاع ندادن به نهادهای امنیتی درباره ورود این پهپادها، به رژیم صهیونیستی کمک می کند و اتاق امنیتی مشترک را در جریان قرار نمی دهد.

چند روز قبل، فرماندهی لشکر امام علی (ع) در حشد شعبی عراق اعلام کرد که وقوع انفجار در انبار مهمات این لشکر ناشی از حمله پهپادی به یکی از مقرهای آن در استان نجف اشرف بوده است.

در بیانیه فرماندهی تیپ دوم لشکر امام علی (ع) در نجف اشرف آمده است که یکی از انبارهای مهمات پادگان الدیوک، در ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه روز دوشنبه (چهارم مرداد ۱۴۰۰) و پس از آن در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

این بیانیه افزوده است که پیش از حمله به اردوگاه مذکور، عملیات شناسایی وجود داشته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار