دولت، تأمین امنیت منطقه عشایر جنوب موصل را به الحشدالشعبی واگذار کند

عضو شورای عشایر جنوب موصل گفت، دولت عراق باید مسئله تأمین امنیت این منطقه را نیرو‌های الحشد الشعبی واگذار کند.
کد خبر: ۴۷۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸ - 12August 2021

دولت، تأمین امنیت منطقه عشایر جنوب موصل را به الحشدالشعبی واگذار کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «خالد السبعاوی» عضو شورای عشایر جنوب موصل اظهار داشت که دولت عراق باید این منطقه را از تروریسم پاکسازی کند.

السبعاوی به پایگاه خبری المعلومه گفت: «اخیرا خطر داعش افزایش یافته است و عملیات‌های ربایش و حملات متعددی رخ می‌دهد».

وی ادامه داد: «ما تأکید داریم که دولت باید مسئله امنیت این منطقه را به نیرو‌های الحشد الشعبی واگذار کند».

این مسئول محلی عراقی خاطرنشان کرد: «بار‌ها درباره ده‌ها عملیات نظامی پاکسازی سلسله جبال مخمور از تسلط تروریست‌ها داعش شنیده‌ایم، ولی این گروه همچنان در این منطقه حضور دارد».

السبعاوی با اشاره به قتل و غارت عناصر داعش در این منطقه، تصریح کرد: «به همین دلیل فکر می‌کنیم که الحشد، تنها گروهی است که می‌تواند امنیت را برقرار و این منطقه را آزاد کند».

ترس عشایر موصل از اقدامات مشکوک نظامیان تروریست آمریکا و انتقال عناصر داعش از سوریه به این منطقه است؛ به نحوی که «محمد کریم» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، درباره پیامد‌های بازگرداندن خانواده‌های داعشی اردوگاه «الهول» سوریه به اراضی عراق و احیای تروریسم در این کشور هشدار داد.

وی تصریح کرد که اردوگاه الهول شماری از سرکرده‌های تروریسم و خانواده‌های آن‌ها را در خود جای داده است؛ لذا ورود آن‌ها به عراق خطر بزرگی برای امنیت کشور به شمار می‌رود. جامعه عراقی با انتقال این تروریست‌ها از اردوگاه الهول به اردوگاه «الجدعه» در جنوب شهر موصل، مقابل بمب‌هایی ساعتی قرار می‌گیرد.

این نماینده عراقی توضیح داد: آمریکا از تروریست‌های اردوگاه الهول به عنوان یک سلاح علیه عراق، کشور‌های منطقه و طرف‌هایی که مخالف سیاست‌های واشنگتن است، سوء‌استفاده می‌کند؛ لذا باید مراقب تصمیم بازگشت تروریسم به عراق بود.

«بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق نیز در خصوص خطرات تصمیم دولت این کشور برای انتقال خانواده‌های داعش به شهر موصل هشدار داد و تاکید کرد که چنین تصمیمی، تأثیرات بسیار منفی برای سراسر عراق در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار