فرمانده الحشدالشعبی:

دوربین‌ها در صلاح‌الدین، هلی برن عناصر داعش توسط آمریکا را ضبط کرده‌اند

یکی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی خبر داد که «دوربین‌های حرارتی در صلاح‌الدین، نحوه هلی برن عناصر داعش در داخل خاک [عراق] توسط بالگرد‌های آمریکایی را ضبط کرده است».
کد خبر: ۴۶۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ - 30July 2021

فرمانده الحشد الشعبی: دوربین‌ها در صلاح الدین، هلی برن عناصر داعش توسط آمریکا را ضبط کرده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «قاسم الکریطی» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق اظهار داشت که آمریکا برای خروج نظامیان خود از عراق جدی نیست.

الکربطی به شبکه خبری العهد گفت که «حضور نیرو‌های جنگی آمریکا، دروغین بودن اظهارات دولت عراق و طرف آمریکایی را نشان داد».

وی خبر داد که «دوربین‌های حرارتی در صلاح الدین، نحوه هلی برن عناصر داعش در داخل خاک [عراق] توسط بالگرد‌های آمریکایی را ضبط کرده است».

این فرمانده الحشد خاطر نشان کرد، باقی ماندن یا اخراج نیرو‌های آمریکایی، مسئله‌ای است که فقط به مردم عراق مربوط است.

الکربطی در عین حال گفت که عراق به حضور خارجی در خاک خود هیچ نیازی ندارد و نیرو‌های امنیتی و الحشد الشعبی قادر به حمایت از آن هستند.

«ابوالاء الولائی» دبیر کل گروه مقاومت اسلامی «کتائب سید الشهداء» هم امروز تأکید کرد، هر وعده‌ای که کمیته مذاکره کننده عراق به نیابت از امت اسلامی بدهد، تا زمانی که «[این وعده]در راستای اخراج اشغالگر نباشد، هیچ اهمیتی برای ما ندارد».

وی تصریح کرد، تمامی کسانی که باقی ماندن آمریکا در عراق را تبلیغ می‌کنند، نتایج مترتب بر آن مانند ریخته شدن خون [ملت عراق]و زیر پا گذاشته شدن کرامت آنان را باید بپذیرند.

در همین ارتباط، یک منبع عراقی در هیأت مذاکره کننده این کشور در واشنگتن گفته است که مذاکرات همچنان بر سر خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق ادامه دارد.

او بدون ذکر نام خود گفت که دولت عراق خواهان خروج نیرو‌های رزمی و فقط باقی ماندن مستشاران و مربیان نظامی است، اما واشنگتن تمایل دارد بخشی از نیرو‌های نظامی رزمی‌اش نیز باقی بمانند.

به گفته وی هنوز حتی توافق ابتدایی هم در خصوص چگونگی خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق صورت نگرفته است.

دور چهارم مذاکرات میان بغداد و واشنگتن در چارچوب آنچه گفتگو‌های راهبردی میان دو کشور خوانده می‌شود، دیروز (جمعه- ۲۳ ژوئیه) در واشنگتن به ریاست وزیران خارجه دو کشور آغاز شد.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما با این حال، آمریکا همچنان بر نقض این مصوبه و باقی ماندن در خاک عراق اصرار می‌ورزد.

به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نظامیان بیگانه به آموزش و اقدامات مستشاری به نیرو‌های عراقی، گرو‌ه‌های مقاومت عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیرو‌های آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار