ادعای بزرگ ائتلاف بین‌المللی درباره داعش در عراق

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش در عراق با اشاره به اینکه هیچ نشانه‌ای از بازگشت باند‌های داعش وجود ندارد، تأکید کرد که این باند‌ها قادر نیستند اراضی عراق را اشغال کنند.
کد خبر: ۴۷۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲ - 07September 2021

ادعای بزرگ ائتلاف بین‌المللی درباره داشع عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «واین مارتو» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش در عراق می‌گوید که باند‌های داعش همچنان از خلأ امنیتی سوء استفاده می‌کنند و همانند یک گروه شورشی در سطح حداقلی در مقایسه با گروه القاعده در سال ۲۰۱۰، فعالیت می‌کنند.

مارتو در مصاحبه با خبرگزاری عراق (واع) اظهار داشت که نیرو‌های امنیتی عراق و ائتلاف بین‌المللی در اقدامی پیشگیرانه برای شناسایی و نابودی باند‌های مخفی داعش، مخفیگاه‌ها، اردوگاه‌های موقت و منابع مالی آن‌ها تلاش می‌کنند و نیرو‌های امنیتی عراق در خط مقدم مبارزه با داعش قرار دارند.

وی تأکید کرد که ائتلاف بین‌المللی به حمایت از نیرو‌های امنیتی عراق ادامه خواهد داد و چنانچه نخست‌وزیر عراق از نیروی هوایی ائتلاف درخواست حمایت کند، از آن حمایت خواهیم کرد.

مارتو همچنین تصریح کرد که ائتلاف بین‌المللی تاکنون هیچ نشانه‌ای دال بر بازگشت داعش مشاهده نکرده است، داعش در منطقه شکست خورد و فرماندهان، باند‌ها و منابع آن تا حدود زیادی رو به وخامت گذاشته و داعش دیگر قادر به اشغال پایدار اراضی عراق و سوریه نیست.

وی تأکید کرد: تا زمانیکه خطر این باند‌ها بر امنیت عراق و شمال شرقی سوریه وجود دارد، ائتلاف بین‌المللی به حمله به داعش ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار