نماینده مردم در مجلس:

مسئولان به سیاست تمرکززدایی اعتقاد داشته باشند

کاظمی گفت: توسعه و رشد متوازن زمانی در کشور رخ می‌دهد که سیاستگذاران و مسئولان اعتقاد به تمرکززدایی داشته باشند.
کد خبر: ۴۶۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶ - 01August 2021

توسعه متوازن کشور در گرو اعتقاد مسئولان به سیاست تمرکززدایی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید حمیدرضا کاظمی» عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه با اهمیت اجرایی شدن طرح آمایش سرزمین در سراسر کشور، اظهار داشت: توسعه و رشد متوازن زمانی در کشور رخ می‌دهد که سیاستگذاران و مسئولان اعتقاد به تمرکززدایی داشته باشند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در واقع برای برنامه ریزی و سیاستگذاری باید توانمندی و فرصت‌های استان‌ها به‌خوبی ارزیابی و سپس از مدیریت استانی و محلی جهت استفاده از این ظرفیت‌ها برای توسعه کشور بهره‌گیری شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه شاهد وجود مناطق برخوردار و استان‌های کمتر توسعه نیافته هستیم، ادامه داد: برای جلوگیری از چنین موضوعی باید به سمت تفویض اختیار به مدیران محلی و همچنین توزیع متوازن اعتبار حرکت کنیم، زیرا این دو مؤلفه مکمل یکدیگر هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد وقتی اختیارات مدیران افزایش می‌باید، زمینه و فرصت مناسب‌تری برای نظارت بر عملکرد‌ها ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعاً باید در دولت جدید شاهد تحقق تمرکززدایی در امور مختلف باشیم، زیرا این موضوع می‌تواند به تسریع در حل مشکلات کشور کمک کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار