نماینده مردم در مجلس:

اولویت مجلس حل مشکلات اقتصادی مردم است

کاظمی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور موضوعات مهمی مانند معیشت مردم و مشکلات اقتصادی قطعاً در اولویت است و اگر این مشکلات حل شود مجلس می‌تواند به موضوع افزایش تعداد نمایندگان بپردازد.
کد خبر: ۵۳۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹ - 05July 2022

اولویت مجلس حل مشکلات اقتصادی مردم است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید حمیدرضا کاظمی» نایب کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت طرح افزایش تعداد نمایندگان، اظهار داشت: موضوع افزایش تعداد نمایندگان در کارگروه در حال بررسی و جمع بندی است، به دلیل ابهاماتی که در طرح وجود دارد، این طرح از کمیسیون مجدد به کارگروه ارسال شد. بر اساس این طرح پیشنهاد شده ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس افزوده شود.

نایب کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مجلس شورای اسلامی، افزود: قرار شده تا در جریان بررسی این طرح در کمیسیون نظر نهایی دولت را در خصوص این طرح بگیریم، زیرا دولت در دور گذشته مخالف افزایش تعداد نمایندگان بود و این موضوع را مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی می‌دانست لذا نظر دولت سیزدهم را پیش از جمع بندی نهایی طرح باید بگیریم.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور موضوعات مهمی مانند معیشت مردم و مشکلات اقتصادی قطعا در اولویت است و اگر این مشکلات حل شود مجلس می‌تواند به موضوع افزایش تعداد نمایندگان بپردازد البته در حال حاضر هم این طرح، فرایند رسیدگی در کارگروه و کمیسیون را سپری می‌کند.

کاظمی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در باره لایحه جامع انتخابات، گفت: دولت‌ها دو دوره است که قرار است لایحه جامع انتخابات را به مجلس ارسال کنند، اما تاکنون این کار انجام نگرفته است، لایحه خیلی پخته‌تر و با نظر کارشناسان دولت خواهد بود، پیشنهادات نمایندگان هم می‌تواند در این لایحه جامع گنجانده شود، طرح‌هایی که نمایندگان در دوره گذشته و دور یازدهم تهیه کردند می‌توان در لایحه ادغام کرد تا قانون جامع و کاملی را تصویب کنیم. چندین بار موضوع را از دولت پیگیری کردیم تا جمع بندی لایحه را تسریع کنند، اما هنوز خبری نشده است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه یادآور شد: مجلس طرح اصلاحات قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را در دستور قرار داده است البته در این طرح بحث انتخابات استانی با توجه به مخالفت شورای نگهبان به این موضوع مطرح نیست و چند ماده از قانون انتخابات قرار شده که اصلاح شود. طرح در کارگروه متشکل از پژوهشکده شورای نگهبان، مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون امور داخلی کشور در حال بررسی است و جمع بندی نهایی در کمیسیون انجام می‌شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار