رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

روحانیت همواره پرچم‌دار و طلایه‌دار تعظیم شعائر هستند

حجت‌الاسلام قمی گفت: اهل علم و روحانیت معزز همواره پرچم‌دار و طلایه‌دار تعظیم شعائر بوده‌اند.
کد خبر: ۴۶۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸ - 01August 2021

روحانیت همواره پرچم‌دار و طلایه‌دار تعظیم شعائر هستندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شامگاه یکشنبه در نشست با علما و خطبای استان قم که در اردوگاه شهید باهنر کرج برگزار شد، اظهار داشت: اهل علم و روحانیت معزز همواره پرچم‌دار و طلایه‌دار تعظیم شعائر بوده و هستند.

وی با بیان اینکه در ایام پیش رو کاری سخت در پیش داریم، تصریح کرد: باید تمامی توان خود را به کار گیریم تا بتوانیم شعائر محرم و صفر را تعظیم کنیم و این اقدام در حداقلی‌ترین کار با فضاسازی و سیاه‌پوش کردن شهر صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با انتقاد از رویه ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: اگرچه با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی به مصوبات این ستاد عمل می‌کنیم اما نقد و مباحث علمی را با انها ادامه خواهیم داد تا جلوی تعطیلی مساجد و هیئات را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید و تغییر در ستاد ملی کرونا قدری از ظلمی و اجحافی که به مساجد و هیئات مذهبی شد، جبران شود.

قمی با بیان اینکه اینگونه یاد گرفته‌ایم که از تعظیم شعائر کوتاه نیاییم، گفت: طلبه‌ای که در مکعب امام راحل پرورش یافته اینگونه است.

وی اظهار کرد: از جلوه‌های اولیه تعظیم شعائر حسینی می‌توان به فضاسازی صورتی و بصری اشاره کرد به صورتی که شهر وقار یک تکه مشکی‌پوش بودن را تجربه بکند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مردم در تعظیم شعائر اسلامی غیرت دارند اما این امر باید پررنگ‌تر از گذشته شود، تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۶۰ درصد هیئات‌های مذهبی اصلاً برنامه برگزار نکردند این امر حتماً باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: وقتی ایستگاه صلواتی و موکبی در خیابان برپا نیست، سیاهی هم نبوده و روضه‌ای هم پخش نمی‌شود و وقتی دسته عزاداری در خیابان نباشد حال و هوای آن شهر حسینی نخواهد بود.

قمی خاطرنشان کرد: علما و خطبا باید پیشقراول و پرچم‌دار فضاسازی صورتی و بصری این شهر باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار