در وصیتنامه امیرالشهداء لبنان آمده است؛

ابراز ارادت شهید مقاومت لبنان به والدینش در وصیتنامه خود

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وصیتنامه شهید مقاومت لبنان «یاغی» را منتشر کرد.
کد خبر: ۴۷۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵ - 24September 2021

عاشقانه شهید مدافع حرم لبنان در وصیت خودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید مهدی محمدحسین یاغی، با نام جهادی «کرار» از شهدای مدافع حرم اهل لبنان است که همزمان با ایام شهادت امیرالمؤمنین علی (ع) در سن ۲۴ سالگی با لبان تشنه به خیل شهدا پیوست.

شهید یاغی در میان اهالی جنوب لبنان به «امیرالشهداء» معروف است که در سنین نوجوانی به صفوف رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان پیوست. در وصیتنامه وی آمده است:

«مادرم، مرا ببخش. رضایت تو مدخل بهشت است. دوست داشتم تو را در آغوش بگیرم و ببوسم اما هر بار خجالت می‌کشیدم و دور می‌شدم. حرارت دستانت شوق را در من بر می‌انگیزد.

فرزندم، ای فرشته‌ من، ای بزرگ‌ترین دارایی که خداوند به من بخشید، ای شادی عمرم، ای گنج گران‌بهایم؛ تو را با قلب و روحم در آغوش می‌کشم و شوقم را به تو منتقل می‌کنم. آن زمان که احساس دلتنگی کردی، رفتم و وصیتم را برای تو گذاشتم. تو را می‌بینم و صدایت را می‌شنوم و لبخندت مرا تسلی می‌دهد...

خواهر عزیزم، همسرم، همسایه‌ها و فرزندانم، مرا یاد کنید و با من سخن بگویید که من می‌شنوم. مزارم را تنها نگذارید و مرا رها نکنید. برایتان قصه خود را خواهم گفت. من همانم که در غم‌ها و شادی‌هایتان شرکت کردم و کنارتان بودم.

هنگام کودکی فرزندانم «کرار» و «آدم» در کنارشان نخواهم بود. به تربیتشان بپردازید و دست نوازش بر سرشان بکشید...

عزیزم، دوست و پسر عمه‌ام «محمد علی شراره» در نبرد تموز (جنگ ۳۳ روزه) مرا تنها گذاشت. زمانی که عکسش را در دستم می‌گیرم و آن را کنار عکس سایر شهدایی که زینت اتاقم هستند قرار می‌دهم، به چشمانش نگاه می‌کنم و به او می‌گویم: دوست من، دیدارمان (دوری‌مان) طولانی نخواهد شد. سفرم نزدیک است. پسر عمه جان، مشتاق دیدار تو هستم.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها