باراک اوباما:

تعطیلی دولت وجهه امریکا در جهان را تضعیف کرد

اختلافات سیاسی و متعاقب آن تعطیلی دولت در امریکا بیش از هر موضوع دیگری در دوران اخیر وجهه و جایگاه امریکا در جهان را دچار چالش کرد.
کد خبر: ۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸ - 18October 2013

تعطیلی دولت وجهه امریکا در جهان را تضعیف کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "واشنگتن پست"، در حالی دموکرات ها و جمهوری خواهان امریکا پس از چند هفته تعطیلی دولت توانستند با کسب یک توافق شکننده به روند تعطیلی دولت این کشور پایان دهند که این امر علاوه بر تحمیل هزینه های اقتصادی گسترده منجر به تضعیف وجهه و جایگاه امریکا در جهان شده است.

در این رابطه باراک اوباما رئیس جمهور امریکا طی بیانیه ای اعلام کرد: "هیچ موضوع دیگری مانند تعطیلی دولت اعتبار امریکا را تخریب نکرده و جایگاه ما در میان دیگر کشورها را تضعیف نکرده است".

رئیس جمهور امریکا همچنین در بخش دیگری از بیانیه خود گفت تعطیلی دولت باعث پیشی گرفتن رقبا از ما شده و پیامدهایی نیز برای متحدان و دوستان امریکا در سطح جهان داشته است. همچنین وی به این موضوع اشاره داشت که تداوم تعطیلی دولت امریکا برای چند هفته و عدم حل اختلافات سیاسی اعتبار دولت امریکا را نیز زیر سوال برد.

گفتنی است این سخنان اوباما ساعاتی پس از امضای قانون بودجه این کشور و پس از گذشت چند هفته از تعطیلی دولت در وب سایت کاخ سفید منتشر شده است.
 

نظر شما
پربیننده ها