مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد؛

برگزاری مراسم بزرگداشت روز مشروطه در تبریز

«احمدزاده» از برگزاری آیین بزرگداشت روز مشروطه در روز ‌پنجشنبه ۱۴ مرداد به‌صورت مجازی از محل خانه مشروطه خبر داد.
کد خبر: ۴۷۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲ - 05August 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، «احمد حمزه‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، از برگزاری آیین بزرگداشت روز مشروطه در روز ‌پنج‌شنبه (۱۴ مرداد) به‌صورت مجازی خبر داد و اظهار داشت: صد و پانزدهمین سالروز صدور فرمان مشروطه فرصتی فراهم آورده است تا بار دیگر یاد و خاطره دلاوران تاریخ‌ساز خطه قهرمان تبریز را گرامی داشته و به بررسی ابعاد مختلف آن بپردازیم.

وی با اشاره به نقش مهم تبریز در جنبش مشروطه و تأثیر این انقلاب بر تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران، افزود: بدون شک انقلاب مشروطه یکی از نقاط عطف تاریخ این سرزمین کهن و سرآغاز تسریع در تحولات فرهنگی و اجتماعی و پایان حاکمیت مستمر استبداد در ایران است.

حمزه‌زاده گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور به‌دنبال شیوع ویروس کرونا، بزرگداشت ‌صد و پانزدهمین سالروز صدور فرمان مشروطه با مشارکت خانه توسعه آذربایجان به‌صورت مجازی در محل خانه موزه مشروطه، کانون و پایگاه آزادی‌خواهان و مشروطه‌طلبان برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه، پژوهشگران و استادان برجسته تاریخ استان از جمله «باقر صدری‌نیا»، «عباس قدیمی» و «داریوش رحمانیان» حضور خواهند داشت.

برنامه زنده بزرگداشت ‌صد و پانزدهمین سالروز صدور فرمان مشروطه، ساعت ۲۲ از صفحه اینستاگرامی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی به آدرس ea_cthh@ پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار