قالیباف در دیدار با دبیر اجرایی سیکا:

مقابله با بی‌عدالتی‌ها و ایجاد صلح و ثبات در آسیا از وظایف مهم سیکا است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از وظایف مهم سیکا مقابله با بی‌عدالتی‌ها و ایجاد صلح، ثبات و توسعه برای کشور‌های آسیایی به خصوص کشور‌های جنوب غرب آسیا است.
کد خبر: ۴۷۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ - 05August 2021

مقابله با بی‌عدالتی‌ها و ایجاد صلح و ثبات در آسیا از وظایف مهم سیکا استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی  با کایرات ساریبای دبیر اجرایی کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی آسیا (سیکا) دیدار کرد.

قالیباف در این دیدار اظهار داشت: امنیت و برقراری صلح و آرامش موضوعی مهم برای مردم در سراسر جهان است. قاره آسیا در قرن ۲۱ در برقراری این دو عامل نقش بسزایی دارد.

وی افزود: سیاست‌های یکجانبه‌گرایی و گسترش تروریسم توسط آمریکا به عدم برقراری صلح و امنیت جهانی دامن زده است.

قالیباف در همین بخش افزود: گسترش سلاح‌های میکروبی و هسته‌ای از تهدیدات جدی در منطقه آسیا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی کشورها، تولیدکننده سلاح‌های کشتار جمعی هستند ولی در سازمان‌های بین‌المللی محکومیتی در این خصوص ندارند و از طرف دیگر با اتهامات واهی، کشور‌های مستقل دنیا را تحت فشار قرار می‌دهند.

وی در پایان تأکید کرد: یکی از وظایف مهم سیکا مقابله با این بی‌عدالتی‌ها و ایجاد صلح، ثبات و توسعه برای کشور‌های آسیایی به خصوص کشور‌های جنوب غرب آسیا است.

ایران در مرکز اهمیت سیکا / به نمایندگی از ۲۷ کشور به ایران آمده‌ام

در ادامه این دیدار کایرات ساریبای دبیر اجرایی کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا) گفت: من به عنوان نماینده ۲۷ کشور آسیایی به ایران سفر کردم.

وی افزود: برای سازمان سیکا پیشرفت و توسعه سیاسی و اقتصادی در جهان اولویت اول است و ایران دقیقا در مرکز اهمیت این سازمان قرار دارد که نقش فعال در پیشبرد اهداف سیکا ایفا می‌نماید.

دبیر اجرایی سیکا اضافه کرد: سیکا نه تنها در آسیا بلکه باید در کل جهان تأثیرگذار باشد و ما در این راستا فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهیم.

وی همچنین تصریح کرد: همواره در جریان برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران قرار داشتیم و امیدواریم سند برجام که مورد حمایت دولت‌های مستقل بوده به زودی احیا شود و همه طرف‌های این توافق بین‌المللی به تعهداتشان عمل نمایند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار