دیپلمات روس: تهاجم طالبان به تدریج رو به افول است

سخنگوی معاون وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه گفت شدت و قدرت تهاجم طالبان رو به افول است و آن‌ها از منابع لازم برای تصرف شهر‌های بزرگ از جمله کابل برخوردار نیستند.
کد خبر: ۴۷۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵ - 05August 2021

دیپلمات روس: تهاجم طالبان به تدریج رو به افول استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «الکساندر بیکانتف»، سخنگوی معاون وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (پنجشنبه) در یک نشست خبری گفت تهاجم طالبان در حال کاهش شدت و قدرت است.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وی گفت: طالبان هیچ منبعی برای تصرف و حفظ شهر‌های بزرگ از جمله کابل پایتخت افغانستان ندارند. حمله آن‌ها به تدریج رو به افول است.

این دیپلمات روس تاکید کرد که نیرو‌های دولتی افغانستان موفق شده‌اند کنترل خود بر مناطق از دست رفته در برخی استان‌ها را پس بگیرند.

پیش از این، «تی اس تیرومورتی» سفیر هند در سازمان ملل از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه ششم اوت (فردا) تحت ریاست دوره‌ای هند برای بحث و بررسی وضعیت در افغانستان خبر داد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین از شدت بالای خشونت‌ها در کشور جنگ‌زده افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و طالبان موفق شده‌اند بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورند.

گروه طالبان اخیراً حملات خود را به شهر‌های بزرگ افغانستان گسترش داده است. نبرد بین نیرو‌های دولتی و مردمی با طالبان در شهر‌های هرات، لشکرگاه، قندهار و تخار جریان دارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار