فرمانده مرزبانی خراسان رضوی:

مرزهای شرقی کشور تحت رصد شبانه‌روزی مرزبانان است

سردار «شجاع» گفت: مرزبانان برای جلوگیری از انتقال ناامنی‌های اخیر کشور افغانستان به مرزهای سرزمینی ایران اسلامی، به‌صورت شبانه‌روزی و هر لحظه مرزها را در کنترل و پایش خود دارند و حتی فراتر از مرزها نیز رصد می‌شود.
کد خبر: ۴۷۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴ - 07August 2021

مرزهای شرقی کشور تحت رصد شبانه روزی مرزبانان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم «مجید شجاع» فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در بازدید از امکانات دفاعی و فنی پایگاه‌های مرزبانی در تایباد، با تأکید بر اینکه وضعیت مرزها به صورت لحظه‌ای تحت رصد و اشراف مرزبانان و رسته‌های مختلف نیروهای مسلح قرار دارد، اظهار داشت: خراسان رضوی ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که با حضور به‌موقع مرزبانان و بازرسی‌های مستمر، اجازه نخواهیم داد که هیچ‌گونه خطری از این مرزها متوجه امنیت هم‌وطنان باشد.

وی افزود: اگرچه اخیراً ناآرامی‌هایی در کشور افغانستان صورت گرفته است، اما این درگیری‌ها کاملاً داخلی است و مرزبانان برای جلوگیری از انتقال این ناامنی‌ها به مرزهای سرزمینی ایران اسلامی، به‌صورت شبانه‌روزی و هر لحظه مرزها را در کنترل و پایش خود دارند و حتی فراتر از مرزها نیز رصد می‌شود.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در بازدید از گمرک مرزی دوغارون نیز خاطرنشان کرد: تمامی ورود و خروج‌های اتباع افغانستانی و تردد خودروهای ترانزیت توسط مرزبانان فرماندهی هنگ مرزی تایباد کنترل و نظارت می‌شود و تاکنون هیچ‌گونه مشکلی در مرز دوغارون گزارش نشده است و ما زکات امنیت کشور را با مجاهدت در راه حفظ آن خواهیم داد.

وی در پایان گفت: ایجاد امنیت بالا در نقطه صفر مرزی باعث شده تا کلیه مراودات تجاری با کشور همسایه برقرار باشد و کلیه واحدهای اقتصادی شامل مجموعه گمرک دوغارون، پایانه مرزی، منطقه ویژه اقتصادی و شرکت‌های اقتصادی به طور معمول مشغول فعالیت‌های روزمره خود هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار